فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: تعداد حریق ها در نیمه نخست سال گذشته ۲۹ فقره بود در حالی که امسال ۹ فقره آتش سوزی در این زمین ها بوقوع پیوست.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 11 October 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ علیرضا بیگلری اظهار کرد: میزان آتش سوزی عرصه های طبیعی در نیمه نخست امسال نیز ۱۹.۵ درصد کاهش داشت بطوری که ۸۸ هکتار آتش سوزی در نیمه نخست سال گذشته در اراضی طبیعی استان رخ داد در حالی که امسال این میزان به ۷۱ هکتار کاهش یافت.

وی یادآور شد: عمده وقوع آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی به علت سرایت حریق ناشی از آتش زدن پس چرای مزارع و نداشتن توانایی کشاورزان در مهار این آتش سوزی ها بود.

بیگلری اضافه کرد: تعامل و هم افزایی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری با سپاه، بسیج، انجمن های مردم نهاد زیست محیطی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران همه شهرستان ها و سایر دستگاه ها و نهادهای مرتبط در کاهش چشمگیر وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان موثر بود.

وی بیان کرد: شناسایی و حضور به موقع در مکان آتش سوزی، سرعت عمل و استفاده از تجهیزات در مهار آتش، استفاده از تجهیزات جدید مهار آتش سوزی، شناسایی کانون های مستعد آتش سوزی و بکارگیری نیروهای قُرُقبان در این کانون ها از عوامل موثر در کاهش آتش سوزی های امسال در عرصه های طبیعی استان بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یادآور شد: امسال ۷۵۰ کیلومتر آتش بُر در عرصه های طبیعی و حد فاصل مزارع با مراتع و زمین های جنگلی استان ایجاد شد که این آتش برها نقش بسزایی در مهار آتش و جلوگیری از ورود به عرصه های طبیعی داشت./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار