مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: عسل مرغوب کنار که خواص درمانی نیز دارد، معمولا از اواخر مهر ماه برداشت می‌شود و طبق پیش بینی‌ها امسال بیش از ۲۵ تن عسل تولید و روانه بازار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 11 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: پیش بینی می‌شود امسال قریب به هفت هزار کلنی زنبور عسل به شهرستان گراش کوچ کنند.
وی افزود: زنبور داران مناطق سردسیری هر ساله همزمان با فصل پاییز و شروع فصل گلدهی درختان کُنار به شهرستان وارد می‌شوند و توسط کارشناسان مدیریت با رعایت اصول فنی در محل‌های مناسب اسکان داده می‌شوند.
مرادی گفت: عسل مرغوب کنار که خواص درمانی نیز دارد، معمولا از اواخر مهر ماه برداشت می‌شود و طبق پیش بینی‌ها امسال بیش از ۲۵ تن عسل تولید و روانه بازار خواهد شد.
وی افزود: اواخر آبان ماه و پس از پایان عملیات برداشت عسل کنار، بخشی از این زنبور داران مجوز‌های لازم برای کوچ مجدد را دریافت و از منطقه خارج می‌شوند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: زمستان‌های معتدل این شهرستان انتخاب خوبی برای زمستان گذرانی است و بیشتر زنبوردارن به امید تولید عسل بهاره و بهره مندی از گل‌های زرد رنگ مزارع کلزا تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده نیز در دشت‌های این شهرستان حضور دارند.

برچسب ها: برداشت ، عسل ، گراش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار