مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه خبر داد‌؛
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: بالغ بر ۱۰۲ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در مراکز عرضه در قالب تیم‌های مشترک و اولویت‌دار دامپزشکی جمع آوری شدند.
کد خبر: ۱۱۳۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 10 October 2023

رحمت‌الله جلیلیان

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی از ۱۴ مهر سال گذشته تا کنون ۱۷۰ هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌ها کشتار شدند.

وی افزود: از این تعداد ۱۸ تن لاشه و امحاء و احشا غیر بهداشتی را در همان کشتارگاه در نقطه اول با معاینه پیش از کشتار، بعد از کشتار و در حین کشتار معدوم کردیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: به لاشه‌هایی که عدم انطباق با ضوابط بهداشتی داشتند اجازه خروج ندادیم.

وی عنوان کرد: در سطح عرضه از رستوران‌ها، قصابی ها، کبابی ها و واحدهای بسته‌بندی عرضه فرآورده‌های خام دامی با کمک دادستان، جانشین دادستان، دستگاه قضایی در شهرستان‌ها و نیروی انتظامی انجام شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: بالغ بر ۱۰۲ تن انواع فرآورده‌های خام غیر بهداشتی در مراکز عرضه در قالب تیم‌های مشترک و اولویت‌دار دامپزشکی جمع آوری شدند.

وی تشریح کرد: در کشتارگاه طیور حدود ٢٠ میلیون قطعه کشتار طیور گوشتی داشتیم و بیش از ۵۰۰ هزار قطعه به دلیل عدم انطباق با ضوابط بهداشتی در سطح کشتارگاه اجازه ورود به سطح عرضه نیافتند.

حیدری اذعان کرد: در حوزه دارو و درمان ۲ هزار و ۲٠٠ نوبت بازدید از مراکز پخش استان از داروخانه، مراکز پخش، کلینیک و درمانگاه با بیش از ۱۱۰ پرونده تخلفاتی داشتیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: ٧۶ هزار قلم داروی غیر مجاز به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد ریال ضبط و برخورد بهداشتی تعزیراتی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال به منظور کمک و استفاده از توان نظام دامپزشکی در اجرای طرح‌های مصوب بالغ بر ٣۵٠ قرارداد فنی بهداشتی در بخش خصوصی برای کمک به اشتغال و رونق تولید منعقد شد.

این مقام مسئول گفت: در بحث قرنطینه و امنیت زیستی نظارت بهداشتی بر جابجایی بر اساس ضوابط بالغ بر ٩۶ هزار محموله به استان وارد و از استان خارج شده است.

وی افزود: این محموله ها شامل نهاده‌های دامی ذرت و سویا که مرتبط با حوزه خوراک دام است و گوشت، تخم مرغ و شیر که توسط پرسنل دامپزشکی بازرسی شدند و صلاحیت آن‌ها بررسی و اجازه مصرف داده شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جزء استان‌هایی هستیم که تمام کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی موجود  ناظر شرعی و ناظر بهداشتی دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار