مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اصفهان گفت: در ۶ ماه نخست امسال، بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال برای تامین مسکن مددجویان استان پرداخت شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳ 08 October 2023

سیدمصطفی انوری افزود: هزینه‌های انجام شده در بخش مسکن مددجویی از محل اعتبارات دولتی، صدقات، زکات، کمک خیران و تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است.

وی افزود: با هدف خانه‌دار شدن و تامین قسمتی از هزینه‌های ساخت، تکمیل، بازسازی و خرید مسکن، بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق معرفی مددجویان به قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت شد.

انوری ادامه داد: همچنین در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۸۵ خدمت عمرانی در زمینه خرید، احداث، تعمیرات و بازسازی منازل مددجویان ارائه شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های در حال پیگیری دولت، کاهش نرخ کارمزد تسهیلات نهضت ملی مسکن از ۱۸ به ۴ درصد برای مددجویان است که در زمان پرداخت تسهیلات بانکی و بر اساس دهک خانوار مشخص خواهد شد.

انوری خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته بین کمیته امداد با وزارت راه و شهرسازی طی ابلاغیه ای به استان‌ها، به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد که واجد شرایط دریافت مسکن هستند، بدون آورده اولیه، پروژه تخصیص داده خواهد شد.

وی تامین مسکن مددجویان تحت پوشش را جزو اولویت برنامه ریزی‌های این نهاد بیان کرد و افزود: مشارکت خیران، فعالان عرصه صنعت ساختمان و موسسات دولتی و غیردولتی مرتبط با مسکن، نقش موثری در تامین این نیاز اولیه محرومان جامعه ایفا می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار