معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: اجرای طرح‌های تأمین آب در استان سمنان به جد پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 09 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، رضا نجف‌زاده، معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های شرکت آب منطقه‌ای سمنان، اجرای طرح‌های تأمین آب، ساماندهی رودخانه‌ها، و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای سمنان دارای پنج طرح ملی، ۶ طرح متمرکز و ۶ طرح استانی و در مجموع ۲۵ پروژه است، گفت: از مهم‌ترین طرح‌های شرکت، طرح آبرسانی به گرمسار، احداث سد فینسک و سامانه انتقال آب و تصفیه خانه آب شرب شهر شاهرود از سد کالپوش است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه مجموع اعتبارات کل طرح‌های این شرکت آب در سال گذشته یک هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال بوده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتبار تخصی یافته به طرح‌های ملی، یک‌هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال، طرح‌های ملی متمرکز ۱۷۸ میلیارد ریال و طرح‌های استانی ۶۷ میلیارد ریال بوده است.

نجف‌زاده اضافه کرد: از اعتبارات سال ۱۴۰۱ به این شرکت ۱۱ درصد به صورت اسناد خزانه و ۸۹ درصد به صورت نقدی اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۸۹ درصد اعتبار که به صورت نقدی اختصاص یافته، ۳۸۶ میلیارد ریال معادل ۲۶ درصد از اعتبارات سال ۱۴۰۱ از محل منابع داخلی وزارت نیرو و برای تسریع پروژه‌های مهم و مصوب سفر ریاست جمهوری به استان سمنان اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال معادل ۲۰ درصد نیز از محل اعتبارات جهش مسکن ملی از طریق وزارت راه و شهرسازی برای تأمین آب شهر‌های هدف اختصاص یافته است.

نجف‌زاده اعتبار مصوب سال ۱۴۰۲ شرکت آب منطقه‌ای سمنان (ابلاغ شده تاکنون) را یک‌هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ۶ ماهه اول امسال، ۴۵ درصد اعتبارات فوق به صورت نقدی تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم که شرکت آب منطقه‌ای امسال در نظر دارد بخشی از آن را به طول ۲۲ کیلومتر به بهره‌برداری برساند، طرح آبرسانی به گرمسار است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: برای تسریع در اجرای این پروژه، پیگیری اخذ تضمین سازمان برنامه و بودجه کشور برای استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ از بانک صنعت و معدن به مبلغ یکهزار میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه کشور در دست انجام است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار