معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: به همت این معاونت بسته فرهنگی پیشگیری از جرایم فضای مجازی تهیه شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴ 09 October 2023

به گزارش «تابناک البرز» فرید نجف‌نیا از تهیه و تدوین بسته فرهنگی پیشگیری از جرایم فضای مجازی خبر داد و گفت: ماهیت شناسی فضای مجازی و تشخیص شرایط و الزام‌های استفاده از آن، بسیار مهم است و برای پیشگیری و مقابله با جرایم این حوزه، اقدامات مؤثری توسط دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌های استان انجام شده که یکی از این اقدامات، فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان است.

وی با اشاره به جزئیات این بسته فرهنگی و ضرورت تدوین آن اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده، ارتقای آگاهی‌های شهروندان، از مهمترین عوامل بازدارنده از جرایم است که همسو با دیگر سیاست‌های پیشگیرانه، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

این مقام مسئول گفت: بسته فوق شامل بروشور، پوستر، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و کتابچه با موضوع نکات مهم و کلیدی برای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های فضای مجازی است که در مناسبت‌های مختلف به صورت چاپی و در قالب لوح فشرده به شهروندان اهدا خواهد شد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خاطرنشان کرد: در تهیه این بسته فرهنگی، اثربخش بودن محتوا، ظرفیت پذیرش جامعه‌ی مخاطب و ابزار مناسب برای انتقال پیام؛ به دقت توسط کارشناسان این معاونت تحلیل و بررسی شده تا ضمن مطلوب بودن برای مخاطب، بیشترین اثربخشی را هم داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار