مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به میانگین برداشت شش تن شلتوک در هر هکتار افزود: پیش بینی می‌شود افزون بر ۲۱ هزار تن شلتوک از سطح زیرکشت برداشت شود که از این مقدار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید بدست می‌آید.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ 08 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برداشت مکانیزه برنج در ۹۵ درصد شالیزار‌های این شهرستان آغاز شده است.
وی افزود: سه هزار و ۳۲۵ هکتار از اراضی شالی بیضا با استفاده از ۶۵ دستگاه کمباین با هد مخصوص و ۱۷۵ هکتار به روش سنتی برداشت می‌شود.
مویدی ادامه داد: به طور متوسط هر دستگاه کمباین قادر است روزانه ۲ هکتار از شالیزار‌های شهرستان را برداشت کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا تصریح کرد: برداشت برنج از اوایل مهرماه شروع شده است و تا نیمه آبان ماه ادامه دارد و محصول تولید شده علاوه بر مصرف مردم منطقه به دیگر شهرستان‌ها و استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.
وی با اشاره به میانگین برداشت شش تن شلتوک در هر هکتار افزود: پیش بینی می‌شود افزون بر ۲۱ هزار تن شلتوک از سطح زیرکشت برداشت شود که از این مقدار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن برنج سفید بدست می‌آید.
مویدی بیان کرد: رقم محصول برنج بیضا لنجانی است که با توجه به شرایط آب و هوایی و حاصلخیزی خاک دارای کیفیت پخت، عطر و طعم عالی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا وضعیت عملکرد تولید برنج امسال را عالی توصیف کرد و افزود: شلتوک تولیدی بعد از خشک شدن راهی پنج کارخانه برنجکوبی این شهرستان می‌شود تا ضمن سفید شدن بسته بندی شود.

برچسب ها: برداشت ، شلتوک ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار