طرح جهاد روشنایی با هدف نصب سه هزار پنل خورشیدی به همت بسیج سازندگی در استان سمنان در حال اجراست.
کد خبر: ۱۱۳۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵ 07 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، مهدی کاشفی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح جهاد روشنایی در استان اظهار کرد: این طرح با هدف ایجاد و نصب سه هزار پنل خورشیدی پنج کیلوواتی ویژه منازل مسکونی به همت بسیج سازندگی و مشارکت فنی شرکت توزیع برق استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تاکنون در این طرح ۱۸۰ نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی در منازل مسکونی استان نصب شده است، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، فروش برق تولیدی و کمک به اقتصاد خانواده‌های کم‌برخودار و همچنین افزایش تولید برق در استان است.

کاشفی اظهار کرد: تاکنون کار تشکیل پرونده ۳۵۰ نفر از متقاضیان نصب پنل‌های خورشیدی در منازل مسکونی انجام شده و در حال انجام روال اداری برای نصب است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان با بیان اینکه همه اقدامات لازم برای کمک به واجدان شرایط در طرح جهاد روشنایی انجام شده است، افزود: با هدف کمک به متقاضیان، هزینه ساخت نیروگاه کوچک مقیاس به صورت وام قرض‌الحسنه به متقاضیان پرداخت و مبلغ قسط از درآمد تولید برق نیروگاه خورشیدی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برق تولیدی این نیروگاه‌های کوچک مقیاس تاثیر به‌سزایی در افزایش تولیدی انرژی برق در استان خواهد داشت، افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، بیش از ۵۰۰ پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در نقاط مختلفی از روستا‌ها و شهر‌های استان سمنان نصب شود و به بهره‌برداری برسد.

کاشفی با بیان اینکه برق تولیدی از این نیروگاه‌های خورشیدی توسط شرکت توزیع برق به صورت تضمینی ۲۰ ساله خریداری خواهد شد که سبب سودآوری مناسبی برای متقاضیان می‌شود، تصریح کرد: تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی استان سمنان دارای ضمانت، خدمات پس از فروش و سازگار با شرایط آب و هوایی کشورمان است.

وی افزایش تولید برق کشور و استفاده از نور خورشید به عنوان انرژی پاک به منظور حفاظت از محیط زیست، مقرون به صرفه بودن منبع عظیم خدادادی خورشید برای تولید برق و ایجاد اشتغال خانگی برای محرومان را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار