در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری، احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی در ۳۱ استان کشور از جمله کرمانشاه از روز 13 مهر آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ 07 October 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری، احیای قنوات، انتقال آب کشاورزی استان کرمانشاه روز 13 مهر به ارزش بیش از  ۴۶۰۰ میلیارد تومان به صورت ارتباط تصویری با معاون اول رئیس جمهور و با حضور استاندار کرمانشاه، معاونین استاندار، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف و جمعی از مدیران استانی آغاز شد.

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تأکید بر اینکه روستاها و مناطق عشایری یکی از مهمترین پیشران های پیشرفت کشور هستند، گفت: مناطق روستایی و عشایری نقش مهم و اثرگذاری در امنیت غذایی کشور دارند و امنیت غذایی یکی از مهمترین اولویت های کشور است و دشمنان علیرغم اینکه وانمود می کنند غذا و دارو تحت تحریم های ظالمانه آنها نیست اما در عمل برای تأمین و جابجایی منابع مالی دارو و غذا سنگ اندازی و مشکل آفرینی کرده اند.

بر اساس این طرح ها، در قالب یک تفاهم‌نامه با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی علیه سلام عملیات اجرایی چندین پروژه بزرگ در حوزه کشاورزی در استان کرمانشاه با اعتبار ۳ هزار ‌۴۳۰ میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن آغاز شد.

این پروژه ها شامل طرح‌های انتقال آب با لوله و کانال با اعتبار دو هزار و هفتصد میلیارد تومان، بازسازی قنوات با اعتبار ۱۵۴ میلیارد تومان و طرح های تامین آب با اعتبار ۵۶۳ میلیارد تومان می شود.

همچنین عملیات اجرایی آبخیزداری ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در قالب تفاهمنامه سه ساله با قرارگاه امام حسن مجتبی انجام می شود.

این طرح عظیم آبخیزداری که با اعتبار ۱۲۶۰ میلیارد تومان اجرایی می شود علاوه بر کنترل رسوب، جلوگیری از فرسایش خاک و وقوع سیل، سالیانه ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب به منابع زیرزمینی استان اضافه می‌کند.

گفتنی است از ۹۶۰ هزار هکتار عرصه مطالعه شده منابع طبیعی استان، تاکنون طرح آبخیزداری در ۶۰۰ هزار هکتار آن اجرایی شده است و عرصه‌های باقیمانده در قالب این طرح اجرایی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار