امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: آتش انزجار از رژیم صهیونیستی هر سال افروخته‌تر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 06 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی در ایام میلاد پیامبر (ص) جشن فعالان موفق قرآنی را در همه جای کشور برگزار کنیم، در استان قزوین نیز در شهر الوند یکی از باشکوه‌ترین، منظم‌ترین و ارزشمندترین تجلیل‌ها از فعالان قرآنی برگزار شد که بسیار قابل ستایش است.

وی ادامه داد: از همه فعالان فرهنگی، امام جمعه محترم شهر الوند، فرماندار الوند و مسئولان این شهر به‌دلیل برگزاری چنین مراسم و انجام چنین اقدام شایسته‌ای صمیمانه سپاسگزاریم و برای این عزیزان عزت و سربلندی را خواستاریم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در ایام سالگرد حمله نظامی آمریکایی‌ها به افغانستان هستیم که در سال ۱۳۸۰ اتفاق افتاد، اگر آمریکایی‌ها عاقل باشند که البته بویی از عقل نبرده‌اند، باید همین شکست مفتضحانه را مایه عبرت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این همه سرمایه‌ای که آمریکایی‌ها در افغانستان سوزاندند، این همه نیرویی را که از مردم مظلوم افغانستان کشتند، این همه افراد خود را تلف کردند، خوب است درس عبرتی برای آنان باشد و این شیطنت، تجاوزگری، قساوت و قتل عام را تعطیل کنند و کنار بگذارند، البته دیگر برای این کار فرصتی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون آمریکا در حال فروپاشی و افول است و آمریکا، فرانسه، انگلیس و اروپایی‌ها هر روز بساطشان از بخشی از دنیا برچیده می‌شود و محدوده حضورشان کم می‌شود، امیدواریم مردم طعم شیرین جهان بدون سیطره استکبار جهانی را بچشند.

آیت‌للله عابدینی تأکید کرد: روز روستا و عشایر را در پیش داریم، ما صد‌ها روستا در استان قزوین داریم، استان ما جزو استان‌هایی است که عشایر با همه فرصت‌ها و سرمایه‌ها در آن هستند، باید به داد روستا‌ها رسید، ما از مسئولان دولت کریمه خدمتگزار می‌خواهیم یک بار دیگر حال و هوای روستا‌ها را مطالعه کنند، روستا‌ها را به خوبی بشناسند، فرصت‌های روستا را بشناسند، اگر این فرصت‌ها دیده نشود همان روستای پر از فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: اکنون این زمینه وجود دارد که خیلی از مردم ما به روستا بازگردند، البته نباید فرهنگ مصرف شهری را به روستا‌ها برد، بلکه باید فرهنگ تولیدی روستا را احیا کنند، عشایر و روستاییان بزرگ‌ترین فرصت ما هستند، به شرط اینکه ما این فرصت‌ها را بشناسیم، قدر آن‌ها را بدانیم، حمایت‌شان کنیم و آن‌ها را از منابع تولید بدانیم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: سالگرد بمباران شیمیایی شهر سومار توسط جنایتکاران بعثی است که به فرمان اربابان اروپایی و آمریکایی‌ها خود این غلط را کردند، این ننگی بود که در تاریخ فراموش نمی‌شود، قتل عامی که صورت گرفت، انسان‌هایی که تحت تأثیر بیرحمانه مسائل شیمیایی هنوز هم در حال آسیب و زجر هستند، خدا را شاکریم که بساط این اراذل و اوباش، این تروریست‌های وحشتناک که برای دنیای دیگران، حیثیت و شرفی برای خود باقی نگذاشتند، برچیده شد و از خدا می‌خواهیم این‌ها سزای اعمال خود را ببینند.

وی اظهار کرد: روز جهانی کودک را داریم، اگر در کودکی نسبت به وظیفه پدری، مادری، مدرسه و معلمی خود برای بچه‌ها کوتاهی کنیم، این کودکان آینده خوبی نخواهند داشت.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در متون دینی تأکید شده است فرزندان خود را با سه خصلت تربیت کنید، حُبّ نبی اکرم (ص) در دل آن‌ها باشد، پدر و مادر باید در این راستا تلاش کنند، اگر پدر و مادر چنین تلاشی را نکنند این فرزند وقتی بزرگ شد دیگر این حرف‌ها را از کسی نمی‌شنود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: دومین خصلت حبّ ائمه (ع) و امیرالمؤمنین (ع) است، حب ائمه (ع) باید در جان فرزندان ما باشد، این وظیفه پدر، مادر، معلم و مدرسه است، اگر کسی این لیاقت را نداشت، معلم نیست، بلکه خطرناک و تهدیدکننده است، معلم کسی است که این رسالت‌ها را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سومین خصلت نیز تلاوت قرآن است، این مادر است که باید تلاوت قرآن را در فرزندان نهادینه کند و نفوذ دهد و از کودکی آن‌ها را با قرآن بزرگ کند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: روز بزرگداشت حافظ را در پیش داریم، بنده یک اثر از آثار حافظ را عرض می‌کنم، خیلی از شما این شعر را شنیده‌اید و روی روحیه شما اثر خوبی داشته است، حافظ می‌گوید «منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن/ منم که دیده نیالوده‌ام به بد دیدن/ وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم/ که در طریقت ما کافریست رنجیدن».

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: حافظ می‌خواهد به ما بگوید من بدبین نیستم، این گونه نیستم که به آدم‌ها با دیده بد بنگرم، زیرا دین من این را نمی‌گوید، دینم می‌گوید هر کس را ببینی تصور کن از تو بهتر است، نباید بدبینی داشته باشیم، حتی اگر کسی نسبت به ما بدی کرده باشد نباید بدبین باشیم، در احادیث آمده حتی اگر کسی به شما بدی می‌کند شما به او خوبی کنید و به روی او نیاورید.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل و آتش‌سوزی در همه جای دنیا کم و بیش وجود دارد، اما هر کس عاقلانه‌تر و به‌صورت پیشگیرانه به این موضوعات ورود پیدا کند بسیاری از گرفتاری‌های بلایای طبیعی کاهش پیدا می‌کند و خیلی وقت‌ها اصلاً اتفاق نمی‌افتد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: زلزله خبر نمی‌کند، اما ما می‌توانیم خانه‌ای بسازیم که در مقابل زلزله مقاوم باشد یا پیش‌بینی آتش‌سوزی و حوادث را کنیم، این‌ها باعث می‌شود گرفتاری‌های ناشی از بلایای طبیعی کم شوند.

وی بیان کرد: برخی بلایا هم مثل تصادفات و امثال آن غیرطبیعی هستند، در هفته نیروی مقتدر انتظامی جا دارد از برادران عزیز پلیس، فرماندهی محترم نیروی انتظامی، فعالان عرصه خدمت به مردم در جاده و خیابان، در مقابله با قاچاق، مقابله با سرقت و بسیاری از ناهنجاری‌ها تشکر کنیم و به این عزیزان خداقوت بگوییم، خدای متعال موفقیت آنان را روزافزون کند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: رهبر حکیم انقلاب در سخنرانی اخیر خود شرایط رژیم صهیونیستی را فرمودند، ایشان فرمودند رژیم صهیونیستی بسیار عصبانی است، سپس فرمودند او چاره‌ای جز این ندارد که از این عصبانیت بمیرد، خدای متعال نیز این را خواسته و در آیه ۱۱۹ سوره آل‌عمران فرموده «موتوا بغیظکم»، این عصبانیت جز مرگ چاره‌ای ندارد، رهبر حکیم انقلاب فرمودند این اکنون محقق شده، یعنی شاهد مرگ تدریجی صهیونیست‌ها هستیم و مرگ قطعی‌شان هم ان‌شاءالله نزدیک است.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: یک دلیل اینکه می‌گوییم صهیونیست‌ها به مرگ نزدیک هستند، این است که زمان زیادی از دورانی نگذشته که مبارزان فلسطینی با سنگ می‌جنگیدند، اما اکنون جای سنگشان موشک‌های منهدم‌کننده قرار گرفته است، این یکی از دلایلی است که صهیونیست‌ها روزگار سیاهی را در پیش دارند.

وی تصریح کرد: دوم اینکه اتحاد خیلی جدی در میان مسلمانان علیه صهیونیست‌ها در همه جای دنیا شکل گرفته است، سوم اینکه رژیم منحوس صهیونیستی قدرت بازدارندگی ندارد، گنبد آهنین و این‌ها دیگر تبدیل به طنز شده است، موشک‌ها کار خود را می‌کنند و ارزشی برای گنبد آهنین صهیونیست‌ها قائل نیستند و اوضاع فرق کرده است، این را صهیونیست‌ها هم می‌بینند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: مهاجرت معکوس شدت گرفته و تا جایی که بتوانند صهیونیست‌های مقیم سرزمین اشغالی جان خود را بر می‌دارند و از آنجا می‌گریزند، این هم شرایطی است که وجود دارد.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه آتش انزجار از رژیم صهیونیستی هر سال افروخته‌تر می‌شود، اظهار کرد: انزجار جهانی و بین‌المللی علیه صهیونیست‌ها در همه جای دنیا وجود دارد، نمونه آن سخنرانی نخست‌وزیر رژیم ننگین صهیونیستی در سازمان ملل است که هیچ کس پای سخنرانی او نبود و برای صندلی‌های خالی صحبت می‌کرد، این نفرت جهانی علیه صهیونیست‌هاست، همه این موارد نشان می‌دهد دیگر چیزی از صهیونیست‌ها باقی نمانده است.

برخی کشور‌ها با تحلیل غلط در پی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند

وی افزود: جای تعجب است از برخی کشور‌ها که تازه به فکر عادی‌سازی روابط با این رژیم افتاده‌اند، این‌ها همان بدبخت‌هایی هستند که آخرتشان را به دنیای دیگران می‌فروشند، این‌ها خیلی ضرر می‌کنند، آیا در این ممالک یک تحلیل‌گر وجود ندارد که اوضاع را تحلیل کند و به آنان بگوید شرایط جهان این گونه است، اگر دنیای خود را می‌خواهید اکنون دنیای ضدّیت با رژیم صهیونیستی است، نه اینکه دنیای رفاقت با این رژیم غاصب باشد، چرا که این رژیم در حال غرق شدن است و هر کسی هم به آن بچسبد با او غرق خواهد شد.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: امیدواریم خدای متعال ریشه این رژیم ننگین غصبی را از بیخ و بن به دست قدرتمند جوانان فلسطینی بر کَند و جهان را از شرّ این رژیم سراپا نفرت و ننگ خلاص کند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار