سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: ۴ هزار و ۴۶۳ سالمند زیر پوشش بهزیستی هستند که خدمات مختلفی به این افراد ارایه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 04 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، روح‌الله خدابنده‌لو، سرپرست بهزیستی استان زنجان ظهر امروز در جلسه شورای سالمندی با بیان اینکه ۸ تا ۱۴ مهرماه سال‌جاری هفته سالمند با شعار «تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» نامگذاری شده است، اظهار داشت: ما جزو کشور‌های هستیم که با جمعیت روبه سالمند روبرو هستیم یعنی در کشوری که ۸ تا ۱۰ درصد جمعیت وارد دوره سالمندی شده باشد باید در این راستا برنامه ریز‌های منجسمی انجام شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۶۳ سالمند زیر پوشش بهزیستی این استان است، گفت: این تعداد علاوه بر دریافت مستمری از کمک هزینه درمان و توانبخشی، ودیعه مسکن، وسایل کمک توانبخشی، بسته‌های حمایتی و معیشتی، کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم و مراقبت‌های ویژه دوران سالمندی و ... ارایه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف این است که این افراد قبل از اینکه وارد حوزه سالمندی بشوند توانمندی‌های لازم را کسب کنند تا در دوران سالمندی تاب آوری‌های لازم را داشته باشند، تصریح کرد: مباحثی مانند پیشگیری، برنامه‌های فرهنگی، ایجاد روحیه و نشاط در افراد سالمند و... از جمله برنامه‌های است که برای سالمندان زیر پوشش ارایه می‌شود.

خدابند‌ه‌لو با اشاره به اینکه برای افراد سالمند زیر پوشش تسهیلاتی هم در نظر گرفته می‌شود، ادامه داد: افراد مجهول‌الهویه را هم شناسایی و زیر پوشش قرار می‌دهیم.

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: سه مرکز شبانه روزی سالمندان زنان و مردان و ۲ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان در شهرستان زنجان و ۲ سمن (بنیاد فرزانگان مهرآفرین زنجان و پیشکسوت خدابنده) با هدف استفاده از ظرفیت و توانمندی آن‌ها در مشارکت اجتماعی و ایجاد روحیه شاد و پرنشاط در سالمندان فعالیت می‌کنند.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار