مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: آب شرب شهر مهران از طریق ۷ چاه آب عمیق که در منطقه محسن آباد حفر شده، تأمین می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 04 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز ناصری با اعلام این خبر، اظهار کرد: با اجرای خط جدید انتقال آب به شهر مهران با توجه به فرسودگی خطوط انتقال آب شهر مهران به تعداد دو خط فولادی که قدمت بسیار بالایی داشته تا میزان زیادی از هدررفت آب استحصالی از چاه‌های آب شرب جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای خط جدید انتقال آب به شهر مهران افزود: آب شرب شهر مهران از طریق ۷ چاه آب عمیق که در منطقه محسن آباد حفر شده، تأمین می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تصریح کرد: خطوط انتقال آب این چاه‌ها از جنس لوله‌های آزبست و فولادی به علت قدمت زیاد، فرسودگی و عبور از مسیر زمین‌های کشاورزی مشکلاتی را ایجاد می‌کرد و همچنین هر ساله با توجه به جاری شدن سیلاب‌های زمستانی در رودخانه گاوی شاهد قطع آب شهر مهران بودیم؛ بنابراین شرکت بر آن شد تا با اجرای پروژه خط انتقال جدید این مشکل را مرتفع کند.

ناصری گفت: خط انتقال فولادی به قطر ۵۰۰ و ۲۰۰ میلیمتر به طول ۳.۸ کیلومتر از مسیر جدید اجرا شد که آب را به مخازن ذخیره آب (دو باب مخزن ۲۰۰ مترمکعبی) شهر واقع در پشت امام زاده سید حسن (ع) منتقل می‌کند.

وی تأکید کرد: با اجرای این خط لوله جدید ضمن تأمین آب پایدار، سالم و بهداشتی، از برهم‌کنش چاه‌ها و افزایش مصرف انرژی و در نهایت افزایش میزان قابل‌ملاحظه‌ای از آب تولیدی چاه‌ها جلوگیری خواهد کرد به‌نحوی‌که با توجه به مدت مشابه در سنوات اخیر در حال حاضر از ۷ حلقه چاه ۵ حلقه چاه با آبدهی حدود ۱۳۰ لیتر بر ثانیه تأمین آب شهر مهران را انجام می‌دهند و دو حلقه چاه آب شرب با آبدهی حداقل ۷۰ لیتر بر ثانیه در حالت خاموش و قطع استحصال آب قرار دارند که به‌موجب این عملیات تا میزان زیادی هم از هدررفت آب جلوگیری شده و هم از شدت مصرف انرژی کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: برای انجام این پروژه میزان اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات عمرانی از محل ردیف طرح آبرسانی به شهرهای مواجه با تنش آبی هزینه شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار