کتاب «روایت زندگی یکی از آن ۲۳ نفر» در سیرجان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 03 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، طی مراسمی که امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیرجان برگزار شد، ازکتاب روایت زندگی یکی از آن ۲۳ نفررونمایی شد.

خانم فرزانه ایران‌نژاد نویسنده این کتاب توانست طی مدت دوسال خاطرات یکی از قهرمانان کتاب آن بیست و سه نفررا که به قلم احمد یوسف‌زاده نوشته شده و در اردوگاه‌های عراق به اسارت گذراندند، در ۳۰۰ صفحه به چاپ برساند.

در این کتاب خاطرات آزاده آقای منصور محمودآبادی که در دوران اسارت کمتر از ۱۳ سال سن داشت، به رشته تحریر در آمده است.

شاید کمتر بدانیم این آزادگان چهره‌های با صلابت‌شان با قدم‌های محکم و روحیه شکست ناپذیرشان لرزه بر اندام دشمنان می‌انداختند و زیر توپخانه دشمن، مقاومت کرده و گاه با دست خالی، راضی نشدند حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن بدهند.

آقای احمد یوسف‌زاده که کتاب آن بیست و سه نفر را نوشته است، نیز در این مراسم حضور داشت و گفت: ۷ نفر از شخصیت‌های این کتاب سیرجانی هستند که داستان زندگی ۲۳ ایرانی را روایت می‌کنند که دوران نوجوانی‌شان را در اردوگاه‌های عراق و در اسارت گذراندند.

یوسف‌زاده که خود یکی از آن جمع ۲۳ نفر بود، در این کتاب پس از سال‌ها، قهرمانانی را به ملت ایران معرفی می‌کند که با وجود سن کم، با انتخاب‌هایشان در دوره اسارت ماموران صدام را عاصی کردند و شخصیت‌های این کتاب، در هیچ جنگ دیگری تکرار نشده است.

خانم فرزانه ایران‌نژاد کتاب تمام خاطرات قهرمان آقای منصور محمود آبادی را که در سن ۱۳ سالگی اسیر شد و ۸ سال و ۳ ماه و ۲۱ روز در اسارت بعثیون عراقی بود به رشته تحریر در آورد و ازآزادگان سیرجانی در کتاب آن ۲۳ نفربه نام‌های رضا امام قلی‌زاده، عباس پورخسروانی، سید عباس سعادت، حمیدرضا مستقیمی، احمد ساردویی، جواد خداجویی و منصور محمودآبادی که شخصیت این کتاب هست نام می‌برد.

ایران‌نژاد اظهار داشت: برای تحریر این کتاب یک سال به جمع‌آوری خاطرات و یک سال هم به ضبط یا تحریر گفتگو‌ها و مصاحبه‌ها پرداختم و در صدد هستم بتوانم از شخصیت‌های این کتاب هرکدام یک کتابی بنویسم.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب درباره کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطرات احمد یوسف‌زاده از دوران اسارت ۲۳ نوجوانان ایرانی اسیر شده در عملیات آزادسازی خرمشهر، چنین نوشته‌اند: در روز‌های پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبایی‌ها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ی معجزه‌گر اوست درود می‌فرستم.

عصر روز پنجشنبه دهم اردیبهشت ۱۳۹۴ و همزمان با دهمین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمان، تقریظ ایشان بر کتاب «آن بیست و سه نفر» رونمایی شد؛ کتابی که در آن اتفاقات هشت ماه اسارت ۲۳ نوجوان ایرانی از جمله ملاقات با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق روایت شده است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار