مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۹ هزار سالمند زیر پوشش کمیته بوده و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 02 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، روح الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان عصر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز سالمند و با تاکید بر اینکه سالمندی ناتوانی نیست، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ هزار سالمند زیر پوشش کمیته‌امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره‌‎مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به سالمندان زنجانی پرداخت شده است.

وی افزود: توجه به وضعیت معیشتی و ارتقای سلامت سالمندان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های کمیته‌امداد در حوزه خدمت‌رسانی به این گروه از جامعه هدف است.

صالحی تصریح کرد: توجه به توان بخشی سالمندان و تامین تجهیزات مورد نیاز سالمندان زمین‌گیر از اقدامات این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به، ولی نعمتان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: توجه به ایجاد نشاط و شادابی در سالمندان تحت پوشش از طریق اجرای برنامه‌های فکری و فرهنگی، اردو‌های فرهنگی و زیارتی از برنامه‌های این نهاد در این بخش است.

وی گفت: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقای فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقای سطح عزت‌نفس و اعتماد به نفس در آنان از جمله محور‌های اصلی تکریم سالمندان است.

صالحی به برخی از برنامه‌های کمیته‌امداد در هفته سالمند اشاره کرد و افزود: بازدید از مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و مسابقات متناسب با سالمندی از جمله دیگر خدماتی است که در طول این هفته به طور ویژه‌تر به مددجویان سالمند تحت حمایت ارائه می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار