مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد به ۳ هزار و 285 فرد ناشنوا و کم‌شنوا در استان خدماتی از قبیل توزیع سمعک، کاشت حلزون و توزیع باطری را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ 02 October 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، مهشید سلیمانی گفت: اداره‌کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به ۳ هزار و ۲۸۵ فرد ناشنوا و کم‌شنوا در استان خدماتی از قبیل توزیع سمعک، کاشت حلزون و توزیع باطری را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه همه این افراد در سامانه‌ی ارمغان مشخصات خود را ثبت کرده‌اند، ادامه داد: این نهاد خدمات خود را در قالب کاشت حلزون برای برای افراد زیر چهار سال، توزیع باطری سمعک و توزیع سمعک به صورت رایگان انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: پرداخت هزینه تحصیلی به مددجویان ناشنوا با توجه سطح معلولیت و دهک‌بندی به این افراد پرداخت می‌شود.

سلیمانی عنوان کرد: یک مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودک کم‌شنوا و ناشنوا با عنوان نوای مهر در مرکز استان و ۲ تشکل مردم نهاد در شهرکرد و بروجن به منظور ارائه خدمت به مددجویان ناشنوای استان فعال است.

وی با اشاره به افتخارآفرینی ورزشکاران ناشنوا در استان، بیان کرد: در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار شد، در رشته کشتی آقایان حسین حسینی در سکوی نخست و مهدی علیدادی نائب قهرمان و در سکوی دوم ایستاد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین رضا قاسمی در مسابقات قهرمانی کشور روسیه در رشته تنیس روی میز مقام دوم و الهه گل‌محمدی در رشته دومیدانی و پرتاب دیسک مقام اول را کسب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار