مراسم اعطای زمین رایگان به ۵۴٠ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 01 October 2023

«محمد راستا»، صبح روز یکشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۲ در این مراسم گفت: ظرفیت سازی مناسبی در قالب طرح جوانی جمعیت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود : ۶ هزار و ۹۸٠ مورد ثبت نام طرح جوانی جمعیت در استان داشتیم که ۵ هزار و ۲۷ پرونده تأیید شده است.

راستا با بیان اینکه شهر یاسوج بیشترین متقاضی طرح‌های مسکن را داشت، اظهارکرد: در این شهر با مشکل تأمین زمین مواجهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در دست اقدام داریم.

راستا تصریح کرد: ۷ هزار مسکن روستایی نیز در مراحل مختلف ساخت است.

وی بیان کرد: در مجموع ۲٠ هزار مسکن در حال ساخت در کهگیلویه و بویراحمد داریم و امید است تکمیل واحد‌ها تا پایان ۴ سال اول دولت محقق شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشکل زمین همچنان در مرکز کهگیلویه و بویراحمد پابرجاست، اما در سایر مناطق مشکلی نداریم.

راستا عنوان کرد: دولت در راستای فرمایش مقام معظم رهبری لایحه‌ای تصویب و تحویل مجلس کرد که در سرتاسر ایران این برنامه در حال انجام است.

وی با بیا این که کشوری که جمعیت جوانی ندارد پیر و ناکارآمد است، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در طرح واگذاری زمین در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رتبه خوبی داریم و در میان ۱۰ استان برتر هستیم.

اعطای زمین رایگان به ۵۴۰خانوار کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ جمشید ارسلان جو، مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این مراسم گفت: بخشی از جهاد، جهاد فرزند آوری است و باید به آن توجه شود.

وی افزود: روند کاهش جمعیت در کشور باید متوقف شود.

ارسلان جو با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها در سال ۱۴۰۰ نرخ رشد جمعیت به ۶ دهم درصد رسیده است، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌ها و روند فعلی، میزان نرخ رشد جمعیت در سال ۱۴۱۵ به ۴ دهم درصد و در سال ۱۴۲۰ با نرخی منفی مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، در صورت عدم توجه اساسی به جوانی جمعیت، در سال ۱۴۲۰ مرگ و میر از زاد و ولد پیشی خواهد گرفت.

مسئول ستاد تخصصی بسیج اقشار و متخصصین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بخشی از جهاد را جهاد فرزند آوری دانست و خاطرنشان کرد: باید طرح جوانی جمعیت به شکل مطلوبی در سراسر کشور اجرایی شود.

ارسلان جو با بیان اینکه ۱۳ استان برخوردار استان نرخ رشد جمعیت کمتری به نسبت سایر استان‌ها دارند، عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که معیشت عامل اصلی عدم سوق به سمت فرزند آوری نیست و گره‌های ذهنی در کاهش فرزند آوری نقش دارند.

وی بیان کرد: برنامه‌های مطلوبی برای بهبود افزایش جمعیت در کشور هدفگذاری شده که باید بر این اساس اقدام و حمایت‌ها نیز عملیاتی شود.

همچنین مرادعلی پیوند، معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: دولت سیزدهم وارث بسیاری از کمبود‌ها بوده است.

 وی افزود: دولت اقدامات خوبی در زمینه مسکن انجام داده و در حال ساخت است.

مراسم اعطای زمین رایگان به ۵۴٠ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی

مراد علی پیوند معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هم در این آئین گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تنها موضوعی که شب‌ها باعث می‌شود خواب به چشمان ما نیاید موضوع جمعیت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در طی چند دهه عمر انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی داشتیم، تحریم شدیم، توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه ما تدارک دیده شد، اما هیچگاه رهبری چنین صحبتی نداشتند که در موضوع جمعیت فرمودند وقتی به موضوع جمعیت فکر می‌کنم خوابم نمی‌برد که این گفته ایشان بیانگر موضوع مهم و حساس جمعیت است.

وی بیان کرد:سیاست غلط فرزند کمتر زندگی بهتر دهه ۶۰ و ۷۰ اعمال و ادامه داشت و موجب کاهش جمعیت کشور شد، اما مقام معظم رهبری که کشتی‌بان انقلاب هستند یک دهه‌ای است که در موضوع جمعیت هشدار می‌دهند.

پیوند با بیان اینکه طی یکی دو سال اخیر به موضوع جمعیت و جوانی جمعیت پرداخته و تسهیلات خوبی نیز از سوی دولت در نظر گرفته شد، گفت: روز گذشته وزیر بهداشت اعلام کرد که نرخ کاهش ناباروری در کشور تقریبا متوقف شده که خبر بسیار خوبی است.

وی خطاب به خانواده‌هایی که در این آئین حضور داشتند، گفت: شما که اینجا هستید بیشترین حق را برای امنیت ملی کشور دارید و امنیت ملی مدیون و مرهون زمان شناسی شما در موضوع مهم و حیاتی جمعیت است.

پیوند با اشاره به اینکه دولت سیزدهم وارث بسیاری از کمبود‌ها و مشکلات است، گفت: دولت آیت‌الله رئیسی زمانی که کشور را تحویل گرفت کمبود‌ها و کسری بودجه‌های شدیدی بر کشور حاکم بود، فروش نفت در شرایط مناسبی نبود، اما با تلاش‌های صورت گرفته وضعیت بهتر شد در حوزه امنیتی و روابط بین‌المللی توفیقات خوبی حاصل شده است.

وی بیان کرد: دولت قبل در زمینه مسکن اقدام خاصی نداشت و با کمال تاسف وزیر همین دولت می‌گفت افتخار ما این است که در این دولت آجر روی آجر نگذاشتیم، اما دولت سیزدهم در دو ساله عمر خود کاری کرده کارستان.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت ۱۳ هزار واحد در بخش‌های خود مالکی، بافت فرسوده و سایر موارد گفت: ۷ هزار واحد هم در مناطق روستایی در حال احداث است که تعهد دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر ساخت ۲۰ هزار واحد طی دو سال در حال انجام است که با تدابیر اتخاذ شده روند ساخت این پروژه‌ها تسریع داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار