مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و آمادگی به منظور مقابله با حوادث غیر مترقبه و صیانت از شاغلین سرمایه گذاری های انجام شده در واحدهای صنعتی و تولیدی، هفت ایستگاه آتش نشانی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ 01 October 2023

به گزارش تابناک قزوین، رضا صفاری اظهار کرد: در راستای ارتقاء سطح ایمنی و مقابله و آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه و همچنین جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی در حال حاضر ۷ ایستگاه آتش نشانی مجهز به ۱۵ خودروی آتش نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مشغول به فعالیت هستند که سال آینده علاوه بر احداث یک ایستگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی حکیمیه نیز دو دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه تجهیزات خریداری خواهد شد.

وی از اختصاص ده میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات امداد و نجات برای ایستگاه‌های آتش نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: در طول یکسال گذشته ۲۵۰ نفر ساعت دوره‌های آموزشی پیشگیری از حریق، اطفای حریق و کمک‌های اولیه برگزار شده و ۲۰ عملیات مانور آتش نشانی اطفای حریق نیز در شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است.

صفاری با اشاره به اهمیت و نقش اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری و کاهش حوادث و خسارات وارده به واحد‌های تولیدی و صنعتی، گفت: برنامه‌هایی از قبیل تربیت و آموزش آتش نشانان، انجام ممیزی ایمنی برای کلیه واحد‌های صنعتی، انجام ممیزی ویژه برای واحد‌های صنعتی پر خطر و دارای ریسک بالا، برگزاری مانور‌های آموزشی و ترغیب پرسنل آتش نشانی به منظور تقویت آمادگی جسمانی، پایش و ارزیابی مرتب از کلیه عوامل خطر ساز و ناایمن و شناسایی کانون‌ها خطر، تهیه شناسنامه HSEE شهرک‌ها و نواحی صنعتی، آموزش‌های مورد نیاز واحد‌های صنعتی و ... انجام شده و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش حوادث در شهرک‌ها و واحد‌های تولیدی و صنعتی بوده ایم.



مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۰ واحد تولیدی پر خطر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شده که واحد‌های صنعتی مذکور بطور مستمر مورد ممیزی ویژه ایمنی قرار گرفته و پس از شناسایی و احصاء، برنامه ریزی جهت مرتفع کردن نواقص و کاستی‌ها آن‌ها در مرحله انجام می‌باشد.

وی همچنین از تجهیز ایستگاه آتش نشانی تعدادی از شهرک‌های صنعتی که بعضاً دارای واحد‌های صنعتی پرخطر می‌باشند به تجیهزات و لوازم امداد و نجات با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال در پاسان سال گذشته خبر داد و افزود: تا پایان سالجاری یک دستگاه خودروی آتش نشانی بهمراه تجیهزات با سرمایه گذاری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال جهت استقرار در یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی خریداری خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار