مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: در برنامه جدید قرار است روی دانش مهندسی، توانایی‌های مهندسی و فناوری‌های جدید و بر روی نسل جدید کشتی‌ها تمرکز کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸ 01 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، محمد محمودی با اشاره به بررسی وضعیت صنایع دریایی و ساخت شناور در نقاط مختلف استان بوشهر اظهار داشت: این استان از ظرفیت‌های ساحلی و کرانه‌ای قابل توجهی برخوردار است، ولی به‌صورت بهینه از این توانمندی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه در این سفر صنعت دانش‌بنیان در حوزه صنعت دریایی مورد بررسی قرار گرفت گفت: برقراری ارتباط صنایع دریایی بزرگ با شرکت‌های دانش‌بنیان فناور یکی از اهداف مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق توسعه صنایع دریایی است که منظومه‌ای از صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان با مرکزیت صنایعی که گردش مالی بالایی دارند شکل بگیرد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی یکی از نیازمندی‌های مهم این صنعت را توسعه طرح‌های دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: توسعه صنایع محلی دریایی در استان‌های ساحلی از اولویت‌های مهم این مجموعه است.

محمد محمودی با اشاره به پرداخت وام به صنایع دریایی در نقاط مختلف کشور تصریح کرد: در یکسال قبل ۱۰۰ میلیارد وام در اختیار واحد‌های تولیدی صنایع دریایی در استان‌های ساحلی قرار گرفته و امسال میزان درخواست تسهیلات صنایع دریایی ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه صنعت دریایی در کشور نیاز به دانش و فناوری است افزود: این دانش‌ها باید از سوی مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار صنایع دریایی قرار بگیرد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی از حمایت ساخت شناور‌های بزرگ، متوسط و کوچک خبر داد و خاطرنشان کرد: در برنامه جدید قرار است روی دانش مهندسی، توانایی‌های مهندسی و فناوری‌های جدید و بر روی نسل جدید کشتی‌ها تمرکز کنیم که نیاز به فناوری‌های پیشرفته و فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

محمودی از گسترش ارتباط این صندوق با پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، صنایع پژوهش و فناوری استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌شود پروژه‌های مشترک در حوزه صنایع دریایی با این مراکز و مجموعه‌ها اجرایی و ضعف‌های مالی که در این حوزه است برطرف شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار