معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تداوم وقوع حریق در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، از انتشار مجدد دود ناشی از این حریق در خوزستان و درگیر شدن شهرهای هویزه، دشت آزادگان و اهواز از شب گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 30 September 2023

فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به علت انتشار دود از شب گذشته تا صبح امروز(۸ مهرماه) در برخی شهرهای خوزستان اظهار کرد: در پی تداوم وقوع آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، شاهد انتشار دود در هویزه، دشت آزادگان و اهواز هستیم.

وی افزود: در دو سه هفته اخیر با آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم درگیر هستیم. در این مدت آتش خاموش می‌شود و سپس دوباره شعله‌ور می‌شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در سه روز اخیر دوباره این بخش تالاب دچار حریق شده و دود ناشی از آن هویزه و دشت آزادگان را درگیر کرده است و با توجه به تغییر جهت وزش باد، دود به اهواز نیز رسیده است.

قلی‌نژاد با بیان اینکه امسال در بخش ایرانی تالاب هورالعظیم آتش‌سوزی رخ نداده است، افزود: در آتش‌سوزی فعلی ۶۰۰ هکتار از مساحت بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش‌سوزی شده و این مساله به دلیل خشکی تالاب رخ داده است.

وی در خصوص استفاده از هواپیمای آبپاش برای مهار حریق، تصریح کرد: با توجه به اینکه این آتش‌سوزی در خارج از مرزهای ایران رخ داده است این موضوع به ستاد ملی مدیریت بحران کشور منعکس شده و رایزنی با کشور عراق در حال انجام است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار