معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال کشت ۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۳۳ هزار هکتار گندم دیم در اراضی کشاورزی استان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 27 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از خبرگزاری فارس، سیروس بیک‌بکان صبح امروز در همایش آغاز سال زراعی جدید و جهش تولید در دیم‌زار‌ها که در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به آغاز سال زراعی جدید، گفت: گندم آبی مهم‌ترین محصول استان در کشت پاییزه است که سطح زیرکشت درنظر گرفته شده ۲۱ هزار هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سطح زیرکشت جو آبی در کشت پاییزه ۹ هزار هکتار و سطح زیرکشت جو دیم نیز ۱۸ هزار هکتار در نظر گرفته شده است که امیدواریم با رعایت اصول فنی عملکرد‌های قابل توجهی داشته باشیم.

وی افزود: درخصوص کشت کلزا نیز سهمیه کشت یک هزار هکتاری برای چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه بذر و نهاده محصول در سطح استان تامین شده امیدواریم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

بیک‌بکان با اشاره به عملکرد مطلوب چهارمحال و بختیاری طی سال جاری در تولید بذر گندم آبی در ارقام مختلف، عنوان کرد: حدود ۳ هزار و ۹۲۸ تن گندم آبی و ۶۶۹ تن جو آبی و دیم داریم که امیدواریم در ۵۰ درصد از سطح شهرستان‌های استان از بذر‌های اصلاح‌شده استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه جهش تولید در دیم‌زار‌ها موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته استان ما در این زمینه یکی از سه استان برتر بود، اما باید توجه داشته باشیم که سطحی که سال گذشته درنظر گرفته شده بود ۲ هکتار بود، اما امسال این میزان به ۶۰ هزار هکتار رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهیمه ۲۷ هزار تنی کود ازت استان، یادآور شد: ۶ هزار و ۲۰۰ تن کود فسفات و ۳ هزار و ۴۰۰ کود پتاسه سهیمه استان است که در رابطه با این موضوع مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: امسال کشت ۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۳۳ هزار هکتار گندم دیم در اراضی کشاورزی استان پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار