رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌آباد با تاکید بر توسعه کشت گیاهان دارویی، گفت: امسال آموزش جوامع بومی محلی در زمینه کشت گیاهان دارویی را در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی خرم‌‌آباد به انجمن‌های مردم نهاد واگذار کرده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷ 25 September 2023

به گزارش تابناک لرستان، علی حسینی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های منابع طبیعی است، عنوان کرد: منابع طبیعی آمادگی کامل دارد که شرایط را برای جوامع محلی و سرمایه‌گذاران در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی در اراضی که منع قانونی ندارد در دستور کار است، گفت: امسال در خرم‌آباد آموزش کشت گیاهان دارویی ۵۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی را به انجمن‌های مردم نهاد واگذار کرده‌ایم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌آباد بیان کرد: انجمن‌های مردم نهاد آموزش‌های مورد نیاز را به جوامع بومی محلی برای کشت گیاهان دارویی ارائه می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه در راستای کشت گیاهان دارویی تفاهم نامه‌ای با کمیته امداد منعقد کرده‌ایم، گفت: در این تفاهم نامه مددجویان با تسهیلاتی که کمیته امداد به آن‌ها پرداخت می‌کند، در اراضی کشاورزی زیر اشکوب و حاشیه جنگل اقدام به کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب می‌کنند.

وی بیان کرد: منابع طبیعی اراضی که منع قانونی ندارد را به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد واگذار می‌کند.

به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم‌آباد گفت: کشت موسیر، زعفران و زراعت چوب با توجه به صرفه اقتصادی که دارد به مددجویان و متقاضیان پیشنهاد می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار