رئیس پلیس راهور کرمانشاه مطرح کرد؛
رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: احداث پل عابر پیاده با ویژگی‌های مدرن امری اجتناب ناپذیر و لازم‌الاجرا است.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲ 25 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، محمد حیدری اظهار کرد: از آنجا که شهر کرمانشاه به هشتمین کلاشهر کشور تبدیل شده و جمعیت شناور این شهر در روزها به بیش از یک میلیون نفر می رسد که در هیاهوی عجله و شتاب‌زدگی رانندگان و عابران و تداخل مسیر حرکت عابران با وسایل نقلیه، جان هزاران انسان تحت عنوان عابر پیاده در معرض خطر است که آمار تصادفات درون شهری نیز بیانگر این موضوع است.

وی افزود: گذرگاه‌های غیر هم سطح عبور عابرین پیاده که به شکل پل عابر و یا زیرگذر طراحی می‌شوند تنها راه تفکیک فیزیکی مسیر تردد عابرین با وسایل نقلیه هستند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به علل عدم تمایل افراد به استفاده از پل عابر پیاده که مکانیزه نبودن، طراحی و جانمایی نادرست و در دسترس نبودن و عدم جذابیت و عدم فرهنگ سازی از مهمترین آن‌هاست که در طراحی پل عابر باید به تسهیلات ویژه برای افراد کهنسال، کودکان و افراد معلول و ناتوان توجه جدی شود.

وی تأکید کرد: در طراحی معابر اصلی که اولویت عبور با وسایل نقلیه است، احداث پل عابر پیاده با ویژگی‌های مدرن امری اجتناب ناپذیر و لازم الاجراست، هر چند در کوتاه مدت احداث گذرگاه ایمن عابر پیاده در معابر اصلی نیز امری ضروری است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار