مدیر عامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون۳ از تعمیر و بهینه سازی موفقیت آمیزاویل کولر کمباین ژنراتور این نیروگاه بعد از گذشت ۲۰ سال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 13 September 2023

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، سید حمید صالحی با اعلام این خبر اظهار کرد: اویل کولرهای مربوط به سیستم یاتاقان کمباین ژنراتور ذکر شده از نوع شل تیوب است که ابعادی با طول ۷ متر و قطر ۷۵ سانتی متر با ظرفیت حرارتی ۶۳۰ کیلو وات دارد.

وی با اشاره به اینکه، بعد از گذشت حدود بیست سال از زمان بهره برداری، به دفعات دچار اختلاط آب و روغن شده بود، تشریح کرد: درنهایت واحد به مدت یک هفته از مدار خارج و عملیات فوق جهت تعویض اویل کولر و تصفیه مجدد روغن انجام شد.

صالحی توضیح داد: به منظور رفع اشکال اساسی در این مبدل ها جهت حفظ پایداری تولید نیروگاه و افزایش ضریب اطمینان این سیستم با بررسی های فنی توسط کارشناسان معاونت فنی و مهندسی نیروگاه، طرح بهینه سازی مبدل ها با هماهنگی لازم در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

صالحی درپایان خاطر نشان کرد: این تغییرات که شامل تعویض تیوب شیت ها، تغییر نوع گسکت آب بندها و والس تمامی تیوب ها به تیوب شیت های جدید بود با هماهنگی و تایید نمایندگان سازمان انجام شد و در آخرین مرحله، تست هیدرواستاتیک با فشار استاندارد پس از انجام تعمیرات اساسی با حضور و تایید نمایندگان شرکت تولید کارون۳ و نماینده سازمان اویل کولر بهینه سازی شده، بر روی یک واحد نصب و با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت.

گفتنی است با اجرای این طرح بهینه سازی که در ابتدا بر روی یک دستگاه انجام شد، اشکالات اویل کولرها کاملاً مرتفع می شود، که علاوه بر افزایش ضریب اطمینان بهره برداری، صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی در تعمیر و نگهداری سالهای آتی بوجود خواهد آمد.

برچسب ها: نیروگاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار