هشتمین اجلاسیه بین المللی "مجاهدان درغربت" به میزبانی شهرمشهد و با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور برگزار می گردد.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 21 September 2023

به گزارش تابناک رضوی، سردار محمد تهرانی مقدم، دبیرکل اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت از برگزاری این اجلاسیه در اول و دوم مهر خبر داد و گفت: در این مراسم حضور مقامات لشگری و کشور خودمان و کشورهای محور مقاومت را خواهیم داشت. همچنین برای اولین بار فراکسیون‌های مقاومت در جوار امام رضا(ع) کنار هم خواهند نشست تا به یک راه حل و هم افزایی برای مقابله با استکبار برسند.

تهرانی مقدم گفت: هشت سال پیش در یادواره شهید تهرانی مقدم در دامغان، پیشنهاد برگزاری این اجلاسیه داده شد چهار سال در دامغان و سه سال در تهران این اجلاسیه برگزار شده است و در دیدار با آیت‌الله مروی، تولیت معظم آستان قدس رضوی ایشان فرمودند، هشتمین اجلاس مجاهدان در غربت در کنار امام هشتم برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه؛ مجاهدان در کشورهای غریب با ناعدالتی جنگیدند و با تمام وجود در مقابل استکبار جهانی ایستادند و برخی شهید شدند، افزود: ما برای بزرگداشت این مجاهدین که با مقاومت خود جلوی پیشروی دشمن را که امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بودند، به عنوان یک NGO این اجلاسیه را بصورت مردمی، در اول و دوم مهرماه برگزار می‌کنیم.

تهرانی مقدم اذعان کرد: امام رضا(ع) یک تمدن جدید را از خراسان آغاز کردند، ما نیز به سوی افق تمدن اسلامی می‌رویم، اگر ما مقاومت داریم و در مسیر تمدن اسلامی در حرکت‌یم، مبداء آن مولا امیرالمؤمنین است.

وی ادامه داد: لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، بحرین، عراق، موریتانی، نیجریه و پاکستان برخی از کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس هستند.

دبیر اجرایی اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت نیز اظهارداشت:هدف این اجلاس، شناساندن مجاهدان در غربت به نسل جوان با هدف الگوسازی برای آنهاست و هشتمین اجلاس به معرفی شخصیت و خدمات آیت الله سید عیسی طباطبایی، نماینده حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در لبنان اختصاص دارد.

عمادالدین موسوی نیز خاطرنشان کرد: در این گردهمایی شاهد حضور 20 نماینده از فراکسیون‌های مقاومت در پارلمان‌های منطقه و 20 نفر از اعضای فراکسیون مقاومت مجلس شورای اسلامی در روز دوم خواهیم بود. این نشست در نوع خود اولین است و در پایان آن بیانیه نشست قرائت خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر سال با هدف تبیین الگوها به نسل آینده، تعدادی از افراد حوزه مقاومت را برجسته و آنها را به جامعه معرفی می‌کنیم. امسال شخصیت مدنظر " سید موسی طباطبایی " هستند. ایشان 50 سال در لبنان سکونت داشتند و 40 سال نمایندگی امام و رهبری را برعهده داشتند. 26 مرکز اسلامی به نام امام خمینی (ره) تاسیس کرده‌اند، همچنین بنیانگذار شبکه ماهواره‌ای المنار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار