استاندار کرمانشاه گفت: صندوق کارآفرینی امید استان متعهد شده که به معتادان بهبودیافته استان تسهیلات اشتغالزایی کم بهره اعطا کند.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 20 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدطیب صحرایی» سه‌شنبه در دیدار مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه، بر ضرورت تلاش و پیگیری همه جانبه در استان و پایتخت برای افزایش سهم تسهیلات صندوق تاکید و برای هرگونه اقدام در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: نباید به روال عادی و معمولی دلخوش بود بلکه دست کم باید در تسهیلات پرداختی از میانگین کشوری بالاتر باشیم.

استاندار کرمانشاه همچنین بر ضرورت پرداخت باقیمانده تسهیلات درخواستی در قالب نامه های مردمی سفر رییس جمهوری تا آبان ماه تاکید کرد و گفت: در گام بعدی لازم است که صندوق کارآفرینی امید نقش خود را در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ برای اشتغالزایی و حمایت از کسب و کار و تولید به شایستگی ایفا کند.

صحرایی همچنین بر ضرورت مشارکت صندوق کارآفرینی امید در طرح جامع ساماندهی معتادان متجاهر و حمایت از اشتغالزایی معتادان بهبودیافته تاکید و اظهار کرد: این صندوق با همکاری بهزیستی استان یک ساز و کار آسان و موثر را برای پرداخت تسهیلات به بهبودیافته های دارای مهارت تعریف و اجرایی کند که این تعهد مورد قبول مدیر صندوق کارآفرینی امید قرار گرفت.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از حوزه های موثر در اشتغالزایی را کسب و کارهای خُرد در حوزه صنایع دستی و گردشگری دانست و افزود: با توجه به ظرفیت های متعدد استان در این زمینه، لازم است صندوق کارآفرینی در این حوزه بیش از گذشته فعال شود.

پرداخت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام اشتغال در کرمانشاه

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه نیز از پرداخت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با تعداد هزار و ۹۸۶ فقره وام قرض الحسنه در راستای تثبیت و ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

«محمدطاهر عظیمی‌فشی»، افزود: این تسهیلات با نرخ کار مزد، چهار تا ۶ درصد و گاها ۱۰ درصد در اختیار متقاضیان قرار گرفته؛ که با توجه به وضعیت تورمی موجود و نرخ ۲۳ درصد تسهیلات مصوبه شورای عالی پول وام های بسیار ارزان قیمت و کارگشایی در راستای تثبیت و اشتغال افراد بوده است.

وی بیان داشت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تثبت و اشتغال ۲ هزار و ۵۷۴ نفر در استان را فراهم کرده است و کرمانشاه بعد از استان اصفهان، در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال قرض الحسنه رتبه دوم کشور را دارد.

عظیمی‌فشی، سهیمه اعتبار صندوق کارآفرینی امید کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ برای ایجاد اشتغال از وام های قرض الحسنه را ۱۹۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اما با تلاش و پیگیری فراوان، توانستیم حدود ۵۷ میلیارد تومان از مازاد دیگر استان های را جذب کنیم و ۲۵۰ میلیارد تومان وام اشتغال به متقاضیان در استان پرداخت نماییم.

براساس آمارهای رسمی اکنون در استان کرمانشاه بیش از سه هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر وجود دارد و سال گذشته، هزار و ۵۰۰ معتاد در مراکز استان کرمانشاه درمان و ترخیص شدند که طبق تجربه اگر مشغول به کاری نشوند باز ممکن است گرفتار شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار