مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام ؛
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام با بیان اینکه تجلیل از ایثارگران دوران جنگ تحمیلی با عنوان "جهاد و مقاومت؛ از دیروز تا امروز" به مناسبت هفته دفاع مقدس در دستور کار است، گفت: در این راستا از ۵۰۰ نفر پیشکسوت، کهنه سرباز و فعال این حوزه تجلیل می شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸ 20 September 2023

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام گفت :در همایش "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز"، افرادی چون ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، زنانی که در پشت جبهه ها یا خطوط مقدم فعالیت داشتند، نویسندگان، نخبگان و هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس تجلیل می شود.

سرهنگ محمدحسین فولادی اظهار داشت : یکی از مهمترین اهداف انتخاب عنوان "جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز" ایجاد پیوند بین نسل جوان و نوجوان دفاع مقدس با جوانان و نوجوانان جنگ ندیده امروز و پیوند مفاهیم ایثار و شهادت در گروه هایی چون دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت است.

فولادی یادآور شد: در هفته دفاع مقدس روز پنجشنبه فرماندهان نیروهای مسلح نظامی و انتظامی تحت عنوان "تجدید میثاق با ولایت و رهبری" با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار می کنند و صبح جمعه هم رژه اقتدار نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: مهمانی لاله ها با حضور مردم و مسئولان در گلزارهای شهدا در روز پنجشنبه ششم مهرماه برگزار می شود و همچنین اجرای یادواره های شهدا و سرکشی از خانواده های ایثارگران دوران دفاع مقدس از جمله خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس استان است.

فولادی اضافه کرد: شهرداری ها و فرمانداری های سراسر استان مکلف به آذین بندی و فضاسازی معابر عمومی با محتوای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هستند و همچنین راویان جهت تبیین و بازگویی جنگ و دستاوردهای دفاع مقدس به مدارس و بین دانش آموزان اعزام می شوند.

وی تجلیل از زنان فعال در حوزه دفاع مقدس را یکی از مهمترین برنامه های این هفته ذکر و تاکید کرد: آن گونه که باید به نقش زنان استان ایلام در دوران جنگ تحمیلی پرداخته نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان مهمترین سرمایه های جامعه محسوب می شوند، یادآور شد: باید افتخارات، شجاعت، جسارت، معنویت و فضیلت شهدا و ایثارگران جوان و نوجوان دفاع مقدس و مدافعان حرم به نسل جدید و قشر دانشجویان و دانش آموزان منتقل شود.

وی دفاع مقدس را یک دانشگاه و مکتب انسان ساز توصیف کرد و گفت: آثار و برکات این مکتب تعالی بخش برای تمام بشریت و انسان های آزاده و آزادی خواه آموزنده است و نسل جوان و نوجوان باید بیشتر از گذشته با دفاع مقدس و دستاوردهای آن آشنا و مانوس شوند.

فولادی اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس در طول سال میزبان مدارس و دانش آموزان از اقصی نقاط استان در مقاطع مختلف تحصیلی است و از اول مهر پارسال تاکنون ۱۶ هزار دانش آموز ضمن بازدید از بخش های مختلف موزه از برنامه های فرهنگی و معنوی این مکان نیز بهره مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار