مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا: پیش بینی می‌شود چهار هزار و ۷۸۱ تن محصول زیتون از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به پارسال ۱۴ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶ 19 September 2023

افزایش ۱۴ درصدی تولید زیتون در بیضابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، صدیقه مویدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با بیان اینکه سطح باغ‌های بارور زیتون شهرستان ۶۱۳ هکتار است، گفت: برداشت این محصول از اواسط شهریور ماه با ارقام کنسروی آغاز شده است و تا اواخر آذر ماه با برداشت ارقام روغنی به پایان می‌رسد.
وی افزود: پیش بینی می‌شود چهار هزار و ۷۸۱ تن محصول زیتون از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که این میزان نسبت به پارسال ۱۴ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد.
مویدی تصریح کرد: بیش از ۳۳۵ هکتار از باغ‌های زیتون این شهرستان به ارقام کنسروی و قریب به ۲۷۸ هکتار نیز به ارقام روغنی اختصاص دارد.
وی ادامه داد: ارقام تخم کبکی، زرد زیتون، شنگه، دزفولی، کنسروالیا و فیشمی از مهم‌ترین ارقام زیتون موجود در شهرستان بیضا است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا بیان کرد: عمده کار فرآوری و برداشت زیتون با نیروی انسانی و به صورت دستی انجام می‌گیرد که اشتغالزایی بالا و قابل توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می‌شود.
مویدی گفت: کشت و توسعه باغ‌های زیتون به عنوان محصولی کم آب بر و برای صرفه جویی و افزایش بهره وری از منابع آبی و خاکی به کشاورزان شهرستان بیضا توصیه می‌شود.
وی اضافه کرد: روغن استحصال شده از بهترین روغن‌های زیتون کشور محسوب می‌شود که علاوه بر بازار داخلی به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: این روغن به دلیل دارا بودن چربی‌های غیراشباع و آنتی اکسیدان‌های قوی، از بروز بیمار‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها جلوگیری می‌کند.

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار