معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به تصویب لایحه مناقصه احداث ایستگاه‌های بین راهی خط یک سامانه اتوبوس تندرو (بی آر تی)، از برنامه‌ریزی برای ایجاد ۲۷ ایستگاه این خط خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷ 18 September 2023

حجت‌الله سلیمانی با اشاره به تصویب لایحه مناقصه احداث ایستگاه‌های بین راهی خط یک سامانه اتوبوس تندرو (بی آر تی) اظهار کرد: پروژه احداث ایستگاه‌های خط یک بی آر تی مهم‌ترین پروژه حوزه حمل و نقل شهر اهواز است. در واقع این خط در قالب چند پروژه اجرا می‌شود و برای سرعت عمل در اجرای این پروژه کار به چند بخش تقسیم شده است.

وی افزود: در این پروژه باید شش محور کار شامل ایجاد پایانه مبدا در میدان شهید بندر، پایانه مقصد در محدوده دانشگاه آزاد، ایجاد ایستگاه‌های بین راهی و آماده‌سازی خط به همراه تامین ناوگان و راننده به صورت همزمان پیش بروند تا بگوییم خط یک به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده است اما قبل از آن می‌توان بهره‌برداری اولیه را آغاز کرد.

سلیمانی عنوان کرد: در این راستا مناقصه ساخت پایانه شهید بندر همزمان با مناقصه ایستگاه‌های بین راهی برگزار شده و قرارداد آن آماده است. مدت اجرای این پروژه، شش ماهه پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از ایستگاه‌های پایانه که در محدوده زیر تقاطع شهید کجباف (چهارشیر) شروع شده است، یک سر این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: اجرای ایستگاه‌های بین راهی، یک پروژه ۱۵ ماهه است که برنامه‌ریزی شده است حداقل در یک بازه زمانی شش ماهه بتوانیم شش تا هشت ایستگاه را وارد سرویس کنیم و فعالیت اولیه خط آغاز شود. سپس به مرور ایستگاه‌ها تکمیل و وارد چرخه خدمات می‌شوند.

وی افزود: در مورد ناوگان هم پیگیری‌ها و مذاکرات در حال انجام است و در تلاش هستیم اتوبوس‌ها را تامین کنیم.

سلیمانی عنوان کرد: ایستگاه‌ها شکل خاص و تجهیزات کاملی خواهند داشت؛ طبق برآورد پایه برای اجرای ۲۷ ایستگاه، حدود ۵۰ میلیارد تومان نیاز است و تخمین زده می‌شود اوایل آبان‌ماه عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار