کد خبر: ۱۱۲۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۱ 17 September 2023

تابناک/گیلان مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، با بیان اینکه محبت امام حسین(ع) امروز فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: همه جامعه شناسان دنیا در حال تحقیق و تحلیل درباره اربعین هستند و اربعین پژوهی را در دستور کار دارند به گزارش خبرنگارتابناک گیلان سردار هادی مقدسی امروز در یادواره ۱۴۰ شهید سرافراز بخش چابکسر شهرستان رودسر که در مسجد حجت بن الحسن العسکری(عج) این شهر برگزار شد، با بیان اینکه رهبر انقلاب به اشتباه محاسباتی دشمن درباره اغتشاشات اشاره فرمودند، اظهار کرد: آمریکا در تمام صحنه ها از جمهوری اسلامی شکست خورده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در روزهای نخست انقلاب دو کودتا طراحی کرد و سپس در استان‌های مرزی غائله‌های قومی و مذهبی را به راه انداخت، افزود: آمریکا در همه این صحنه‌ها شاهد شکست بود و صدام را تحریک کرد تا به جمهوری اسلامی حمله کند، زیرا تحلیل‌شان این بود که ارتش ایران ضعیف شده و توان مقاومت ندارد.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به جنگ هشت ساله ایران و عراق با هدایت و حمایت آمریکا، تصریح کرد: صدام را به جان ملت ایران انداختند، اما مردانه و مظلومانه با همه دشمنان جنگیدیم و پیروز شدیم.

وی در پاسخ به چرایی مقابله استکبار با انقلاب اسلامی، عنوان کرد: آیزنهاور، رئیس جمهور وقت آمریکا و قهرمان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۵۲ چنین گفته که کشور و منطقه‌ای مهمترین از ایران وجود ندارد، زیرا ایران دارای انرژی بوده و چهارراه جهان محسوب می‌شود و لذا اگر ایران در کنار شوروی(سابق) قرار بگیرد، دیگر جای امنی برای غرب وجود ندارد. به گفته آیزنهاور، ایران نباید به گذشته تاریخی خود بازگردد و تبدیل به قدرت نظامی شود.

وی با بیان اینکه پس از ۷۱ سال از پیش‌بینی آیزنهاور، ایران به عنوان قدرت بزرگ سیاسی و نظامی منطقه مطرح شده است، خاطرنشان کرد: امروز ایران در کنار چین و روسیه و بریکس ایستاده و تحریم‌های ناجوانمردانه را دور می زند.

مقدسی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و تاسیس جمهوری اسلامی در ۱۲ فروردین سال ۵۸، گفت: آثار دولت اسلامی را نیز در دولت سیزدهم می‌بینیم و داریم به سمت جامعه اسلامی می رویم که یکی از مصادیق آن همایش پیاده روی اربعین است.

وی اربعین را بروز و ظهور ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی و سبک زندگی اسلامی دانست و تاکید کرد: مردم عراق یک سال زحمت می‌کشند و اندوخته خود را در موکب‌ها می‌آورند و تقدیم زائران امام حسین(ع) می کنند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، با بیان اینکه محبت امام حسین(ع) امروز فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: همه جامعه شناسان دنیا در حال تحقیق و تحلیل درباره اربعین هستند و اربعین پژوهی را در دستور کار دارند.

وی در ادامه به فرهنگ ایثار و شهادت و داستان دفاع مقدس ملت ایران اشاره کرد و افزود: حاج قاسم سلیمانی یکی از شخصیت‌های تربیت شده در مکتب دفاع مقدس است. سردار دل‌ها از نوجوانی با مشی و مرام امام خمینی(ره) آشنا شد و در جریان پیروزی انقلاب نقش‌آفرینی کرد. او سپس وارد سپاه شد و آموزش دید و با آغاز جنگ، فرماندهی گردان‌ها و تیپ های مختلف را بر عهده گرفت.

وی با اشاره به رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله، از او به عنوان قهرمان عملیات والفجر ۸ یاد کرد و متذکر شد: پس از جنگ، حاج قاسم به مرزها رفت و قاچاقچیان و اشرار مسلح را در مرزهای شرقی ایران تسلیم کرد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی جغرافیای خشک منطقه را عامل بسیاری از نابسامانی‌ها می‌دانست و لذا اقدام به تقسیم اراضی بین مردم کرد و ۳۰۰ حلقه چاه را در اختیارشان قرار داد، عنوان کرد: با حکم رهبر انقلاب در سال ۷۶، سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه شد.

مقدسی با اشاره به عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در آن سال ها، ادامه داد: حاج قاسم مسئله لبنان را در دستور کار قرار داد و در کنار سیدحسن نصرالله و عماد مقنیه قرار گرفت و بازگشت رژیم صهیونیستی را پیش بینی کرد؛ مسلح کردن حزب‌الله از جمله اقدامات حاج قاسم بود که در همان زمان انجام شد.

این همرزم سردار سلیمانی، حمله آمریکا به عراق را در راستای توطئه خاورمیانه بزرگ دانست و تصریح کرد: حاج قاسم نقش مهمی در عراق ایفا کرد و موجب انسجام گروه‌های شیعه و سنی و کرد شد؛ همچنین با کمک حاج قاسم و نقش آفرینی علما، پیشرفته‌ترین قانون اساسی برای عراق تدوین گردید.

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و طراحی عملیات مقاومت در بیروت با محوریت حاج قاسم و عماد مقنیه، اضافه کرد: جنگ ۳۳ روزه بسیار سخت بود، اما رژیم صهیونیستی که ادعای چهارمین ارتش دنیا را داشت، برای نخستین بار شکست خورد و در مقابل حزب‌الله زانو زد.

مقدسی با بیان اینکه ارتفاع دیوارهای مرزی اسرائیل به ۱۰ متر رسیده است، اظهار کرد: حاج قاسم در جریان اشغال سوریه توسط عناصر مسلح نیز خودش را به کاخ رئیس جمهور رساند و به خاطر سه دلیل از بشار اسد حمایت کرد؛ سوریه کشور مسلمان است، در دوران دفاع مقدس از ایران حمایت کرد و محور مقاومت محسوب می شود.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه، سازماندهی رزمندگان شیعه در قالب گردان‌های فاطمیون و حیدریون و حسینیون و زینبیون و فاتحین و تقویت ارتش سوریه و شکل گیری نیروهای مقاومت محلی را از جمله اقدامات حاج قاسم دانست و بیان کرد: داعش پس از تصرف استان‌های شمالی عراق، جنایت‌های بزرگی را انجام داد، اما نقش حاج قاسم در آزادسازی این کشور نیز بارز است.

وی همچنین به ملاقات سردار سلیمانی با پوتین و جلب مشارکت روسیه در جنگ با داعش اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی شهیدوار و شهادت گونه زندگی کرد و برای دفاع از اسلام و انقلاب و مسلمانان لحظه‌ای غافل نشد و سرانجام به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار