فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: اقتدار ما سبب شکستن هیمنه آمریکایی‌ها و تغییر تصور دنیا در رابطه با آمریکا شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 14 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در جریان دیدار با روسا، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات دانشگاه آزاد باراجین برگزار شد، با بیان اینکه دشمن امروز به جایی رسیده که جرات عملیات نظامی بر علیه کشورمان را ندارد، اظهار کرد: یک اشتباه دشمن را با ۱٠ مشت پاسخ خواهیم داد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، نیرو‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در صحنه نبرد می‌جنگیدند و در دانشگاه‌ها و مدارس نیز نیرو‌ها تربیت می‌شدند و همراه با ما در میدان نبرد حق علیه باطل مبارزه می‌کردند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه جنگ امروز دشمن جنگ سخت نیست بلکه جنگ ترکیبی، شناختی و ادراکی است، ادامه داد: به تعبیر بسیاری حتی منتقدین و مخالفین انقلاب اسلامی، جنگ امروز جنگ جهانی سوم است و استکبار با تمام توان خود به میدان آمده است.

این مقام ارشد نظامی اضافه کرد: در عملیات سایبری از رژیم صهیونیستی پیش افتاده‌ایم و این در حالی است که دشمن توان خود در جنگ رسانه‌ای را به رخ می‌کشد و از دور ایستاده و گلوله‌های خود را به سمت اهداف ما شلیک می‌کند، اما با این وجود موفقیت‌های دشمن کمتر از شکست‌های آن است.



«رسانه» سلاح دشمن در جنگ ترکیبی است

سردار رفیعی آتانی با اشاره به اینکه دشمن از رسانه به عنوان سلاح در جنگ ترکیبی بهره می‌برد، خاطرنشان کرد: هدف دشمن در جنگ رسانه‌ای این است که هدایت اذهان را بر عهده بگیرد و در این زمینه لازم است تدابیری اتخاذ شود و بین راهبرد‌های دشمن تفکیک صورت گیرد.

وی افزود: دشمن قبلاً قدرت داشت و می‌توانست رویداد خلق و از آن استفاده کند که می‌توان به تحمیل جنگ عراق بر ایران، حضور در افغانستان و آرایش دادن ناتو پیش روی روسیه اشاره کرد.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: امروز دشمن قدرت دارد، اما نمی‌تواند رویداد بسازد. دلیل این امر این است که ملت اجازه نمی‌دهد دشمن قدرتش را تحمیل کند.

سردار رفیعی آتانی اضافه کرد: دشمنان سعی دارند با ظرافت در تکرار یک موضوع و واژه، آن را به باور عمومی تبدیل می‌کنند. در اغتشاشات سال گذشته ۵ رسانه ضد انقلاب ۳۸ هزار دروغ تولید کردند، یعنی هر ۱۰۰ ثانیه یک دروغ. خیلی‌ها هم باور کردند که در این بین کار اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه و صاحبان تریبون این است که مردم را با واقعیت‌ها و حقایق آشنا کنند چرا که دشمن از همه ابزار برای رسیدن به اهداف خود علیه نظام استفاده می‌کند.



«اساتید دانشگاه» فرماندهان عرصه تبیین هستند

وی تاکید کرد: اساتید دانشگاه بیرق داران عظمت ایران اسلامی هستند و عظمت ایران در برخورداری از مولفه هایی، چون علم، فرهنگ، تکنولوژی و نرم‌افزار است. بر این اساس معتقدیم تکلیف اساتید شعاری نیست و این قشر مسوولیت فرماندهی صحنه را بر عهده دارند. ما هم پشت سر آن‌ها هستیم و در حوزه هدایت فکری کمک می‌کنیم.

سردار رفیعی آتانی ادامه داد: طبق سخنان سردار سلامی ما ۴ موهبت بزرگ داریم که باید قدر آن‌ها را بدانیم. این موهبت‌ها شامل رهبری حکیم، ملت بزرگ ایران، بهره مندی از مکتب غنی حسینی و وجود دشمن بزرگ آمریکا است. ما نشان داده ایم در دل تحریم‌ها و احساس خطر‌ها قدرت ساخته‌ایم و قوی شده‌ایم. اقتدار ما سبب شکستن هیمنه آمریکایی‌ها و تغییر تصور دنیا در رابطه با آمریکا شده است.

این مقام ارشد نظامی اضافه کرد: نحوه مواجهه ما با راهبرد دشمن این است که او را به خوبی بشناسیم و پیش بینی لازم و اقدامات پیشگیری را انجام دهیم و نباید غافلگیر شویم.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اذعان کرد: راهبرد جدید رسانه‌ای باید از حالت کلیشه‌ای خارج شود و در این صحنه بسیار قوی‌تر ظاهر شویم. یعنی باید قدرتمند شویم و به دنبال نقاط ضعف دشمن باشیم و قدرت بازدارندگی ایجاد کنیم تا او پشیمان شود.

وی در پایان گفت: رمز پیروزی ملت ایران و نظام اسلامی در جنگ شناختی این است که نباید خسته و ناامید شویم. طبق فرمایش مقام معظم رهبری با توسعه علمی، فنی و اقتصادی کشور باید قدرت بسازیم تا کمبود‌ها را جبران کنیم و حق خود را از دنیا بگیریم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار