مدیرکل آموزش و پرورش ایلام بیان داشت : معاونت آموزش ابتدایی این اداره کل توانسته مقام اول ثبت نام از دانش آموزان پایه اول را در سطح کشور کسب کند و کارگاه توانمند سازی برای ۲ هزار نفر از معلمان در قالب طرح شهید همت برگزار همچنین شناسایی کودکان باقیمانده از تحصیل و جذب ۷۷ نفر از آنها به مدارس انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ 15 September 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی درویشی گفت : بیش از ۲۰ رتبه کشوری در جشنواره‌ها، مسابقات کشوری و ارزیابی عملکرد سرگروه‌های آموزشی دوره متوسط کسب شده همچنین راهیابی ۱۲ اثر از ۱۶ اثر هنرستان‌های استان به مرحله کشوری جشنواره ملی الف و انتخاب ۲ اثر در جمع ۱۲ اثر برگزیده کشور صورت گرفته و جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور ۳ هزار دانش آموز و راهیابی ۶۷ نفر به مرحله کشوری و انتخاب ۲ نفر به عنوان برگزیده کشوری انجام شده است.

وی افزود : مشارکت ۳۳۰۰ نفر از فرهنگیان دانش آموزان در جشنواره پرسش مهر و کسب ۵۰ رتبه برتر و برگزیده کشوری و مراسم جشن تکلیف برای ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان در سطح استان برگزار شده همچنین تشکیل گروه‌های جهادی مشاوران استان در جهت شناسایی و رفع اختلالات و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و تجهیز اماکن فرهنگی تربیتی و اختصاص ۲۳ هکتار زمین جهت ساخت اردوگاه کشوری دانش آموزی از عملکرد حوزه معاونت پرورشی می‌باشد.

درویشی ادامه داد : در مجموع ۳ دوره سوادآموزی رشد ۱۹ درصدی جذب سوادآموز همچنین تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف کمی برنامه‌های سوادآموزی در دوره‌های انتقال- تحکیم با پوشش ۲ و ۷۷۶ نفر داشتیم و پالایش اطلاعات اسمی سطح سواد بیش از ۱۳ هزار نفر انجام شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان بیان کرد: ۶ مرکز جدید سنجش نوآموزان در سطح استان راه‌اندازی و افزایش ۱۰۰ درصدی مشارکت و کسب ۱۲ مقام برتر کشور در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی همچنین افزایش ۵۰ درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه در مقطع متوسطه دوم از عملکرد اداره آموزش و پرورش استثنایی می‌باشد.

وی درباره عملکرد حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت گفت: ۲۷ زمین چمن مصنوعی و ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی احداث شده و ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر از فرهنگیان و دانش آموزان در مسابقات ورزشی مشارکت داشتند و ۵ عنوان قهرمانی در سطح کشور کسب شده همچنین ۷ اتاق بهداشت در سطح مدارس استان افتتاح شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام در خصوص عملکرد معاونت پژوهشی، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی افزود: افزایش ۸۰ درصدی اقدام پژوهی در سطح مدارس استان و جذب استخدام ۳۵۷ نفر داوطلبان آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی همچنین ۱۰۰ واحد فضای آموزشی ساماندهی و بازسازی شده و مراکز اقامتی و رفاهی فرهنگیان تجهیز و راه‌اندازی و تجهیزات آموزشی و کمک آموزی به مقدار ۵۷ میلیارد ریال خریداری شده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار