رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل مدارس و سویه جدید سرما خوردگی و آنفلوآنزا دانش‌آموزان لازم است در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا از حضور در مدرسه خودداری کنند، گفت: از خوردن خودسرانه دارو نیز پرهیز شود.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶ 14 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری و به نقل از فارس، علی احمدی با اشاره به توصیه‌ها تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده جهت بازگشایی مدارس استان، گفت: دانش‌آموزانی که دارای علائم سرماخوردگی و یا آنفلوآنزا هستند باید در منزل استراحت داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با مراجعه به داروخانه درصورت نیاز واکسن تهیه کنند، افزود: توصیه می‌شود افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیمار‌های پر خطر واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند، اما دانش آموران جز گروه‌های اولویت‌دار نیستند، مگر دانش‌آموزانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای باشند.

احمدی خاطر‌نشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل مدارس و سویه جدید سرما خوردگی و آنفلوآنزا دانش‌آموزان لازم است در صورت بروز هرگونه علائم سرماخوردگی از حضور در مدرسه جهت حفظ جان سایر دانش‌آموزان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: اشتباه غلط در درمان اولیه آنفلوآنزا و سرماخوردگی استفاده از آنتی‌بیو تیک است که روند بهبودی را کند می‌کند، توصیه می‌شود از خوردن خودسرانه دارو جدا خود داری شود.

وی در پایان یادآور شد: استفاده از وسایل شخصی مثل لیوان، شت‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، همراه داشتن ماسک و استفاده از آن در مکان‌های تجمعی وفضای بسته، رعایت فاصله ۲ متر از افراد از جمله اقداماتی است که افراد خصوصا دانش‌آموزان لازم است رعایت کرده تا دچار بیماری نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار