روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس در خصوص رهایی آب سد ملاصدرا برای تولید برق و زیر آب رفتن شالیزار‌های اطراف درودزن اطلاعیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 14 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما؛ در پی انتشار فیلمی مبنی بر بالا آمدن آب سد درودزن و آبگرفتگی شالیزار‌ها و خسارت به شلتوک کاران در شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه هدف از رهاسازی کمک به تولید برق در کشور است اعلام کرد:
با توجه به تکلیف وزارت نیرو در خصوص تولید برق با هدف مدیریت مصرف در پیک تابستان، شرکت آب منطقه‌ای ملزم به رهاسازی میزان ۲۶ متر مکعب در ثانیه از ذخیره آب پشت سد ملاصدرا و در بالا دست سد درودزن شده است.
بر این اساس یکی از نیروگاه‌های سد بصورت تمام وقت در مدار قرار گرفته و به میزان ۴۶ مگاوات در ساعت برق تولید می‌کند.
از آنجا که آب رها شده از سد ملاصدرا به ذخیره سد درودزن افزوده می‌شود، تراز آب دریاچه درودزن مقداری بالا آمده و اراضی تملک شده بستر دریاچه سد درودزن که بطور غیرمجاز توسط کشاورزان زیر کشت برنج رفته است را به میزانی در برمی‌گیرد.
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس هدف از رهاسازی آب را کمک به تولید برق کشور است، تأکید کرد: اراضی بستر دریاچه سد درودزن که از سالیان دور در تملک وزارت نیرو و دولت جمهوری اسلامی قرار گرفته، توسط زارعین بصورت غیر قانونی کشت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار