امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین جایزه و بالاترین پاداش برای فراجا در اجرای ماموریت اربعین امسال بود؛ گفت: با تدابیری که انجام شد زمان ایستایی زوار در مرز امسال کاهش چشم گیری داشت.
کد خبر: ۱۱۲۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱ 13 September 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار" روز چهارشنبه در دیدار با سردار " جمال سلمانی" فرمانده انتظامی استان و معاونین و جمعی مسئولان انتظامی این استان، با بیان اینکه اربعین امسال متفاوت تر از اربعین های سال های قبل بود، اظهار کرد: خوشبختانه امسال با همراهمی و همدلی همه مردم، مسئولان، خادمان اربعین و به ویژه نیروهای خدوم انتظامی، کنگره بزرگ اربعین به نحو شایسته ای در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه نکته مهم اربعین سال جاری ابراز و احساس رضایت اکثر مردم و زوار اربعین از اقدامات انجام شده و نحوه خدمات رسانی بوده است، تصریح کرد: کارکنان و نیروهای خدوم انتظامی در بخش های مختلف ترافیکی، انتظامی، گذرنامه و امنیتی و سایر بخش ها و حتی خدمات رسانی به زوار و توزیع آب خنک بسیار خوب اقدام کردند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه زائرانی که به ما مراجعه می‌کردند از عملکرد ماموران فراجا رضایت داشتند، گفت: امسال تدابیر بسیار خوبی در حوزه اربعین توسط پلیس انجام شد که موجب کاهش زمان ایستایی و توقف زوار اربعین در مرز، روان شدن ترافیک جاده ای و تردد زوار در مرز و عدم معطلی زائران در گیت‌های گذرنامه شد.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و با توجه به گرمای هوای نیز زمان پیاده روی زوار از میدان اربعین تا مرز مهران نیز کاهش یافت و زائران بدون هیچ گونه دغدغه‌ای عازم عتبات عالیات شدند که این امر موجب رضایت زوار شد و پلیس امسال علاوه بر تامین امنیت در ترویج فرهنگ عاشورایی نیز گام های بزرگی برداشت.

وی با بیان اینکه امسال برخلاف سال‌های گذشته با تدابیر مناسب و همکاری و تعامل طرف عراقی، هیچگاه مرز بسته نشد، افزود: همه دستگاه‌ها کمک کردند چه از لحاظ زیرساخت و امنیت که به حمدالله مشکلی در این مدت پیش نیامد و از همه مهمتر همکاری خوب کشور عراق در پذیرایی و استقبال از زائران حسینی(ع) بود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایجاد امنیت روانی زائران نتیجه تلاش شبانه روزی کارکنان پلیس در این ماموریت عظیم بود، گفت: بنده از همه کارکنان پلیس که عاشقانه دوست داشتند همراه با زائران در این مسیر پیاده‌روی حضور داشته باشند ولی ترجیح دادند به خاطر حفظ زائران و خدمات دهی به آنان بمانند و این عشق بر دلشان ماند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: برپایی موکب شهدای فراجا، برگزاری نمازهای جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی زائران اقدام خوب و ارزنده‌ای بود که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

سردار "جمال سلمانی" فرمانده انتظامی استان ایلام در این دیدار گزارشی از اقدامات پلیس استان در برقراری امنیت زائران، تهیه و چاپ گذرنامه‌ها در کمترین زمان ممکن، ارائه خدمات ترافیکی - انتظامی و ارائه خدمات فرهنگی به زائران را ارائه کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار