مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: متوسط مصرف کود کشور ۱۷۰ کیلو گرم در هر هکتار است و گلستان در مصرف کود در زارعت گندم، جو، کلزا و چغندرقند به عدد ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلو گرم در هکتار رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 12 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید صمد ضیایی، صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران، اظهارکرد: حدود ۱۰ کود تکلیفی و ۵۴ کود غیرتکلیفی داریم که کود‌های غیرتکلیفی شامل یارانه نمی‌شوند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به این‌که همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی در گرگان برگزار شد، افزود: ۶۴ نوع کود در سبد شرکت خدمات حمایتی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که در دهه ۹۰ متوسط مصرف کود کشور ۱۱۹ کیلوگرم و هم اکنون ۱۷۰ کیلوگرم است، گفت: در حال حاضر استان گلستان در مصرف کود در زارعت گندم، جو، کلزا و چغندرقند به عدد ۳۰۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم رسیده است.

ضیایی یادآور شد: سعی داریم مصرف کود برای همه زراعت و باغات در هر یک هکتار به ۴۰۰ کیلوگرم برسد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان اظهارکرد: با پیگیری‌های انجام شده به تمام محصولات زارعی در الگوی کشت استان کود یارانه‌ای تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد گندم کشور توسط استان گلستان تولید می‌شود، افزود: ۶ درصد نهاده‌های کشور توسط استان تهیه می‌شود که سعی می‌کنیم این رقم را در سال جاری به هشت درصد و در سال ۱۴۰۳ به ۱۰ درصد برسانیم.

ضیایی گفت: اکنون سهمیه کودی یارانه‌ای یا تکلیفی استان ۱۸۳.۵ هزارتن است، اما استان درخواست 250 هزار تن را وزرات خانه دارد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار