در بسته خبری امروز پلیس استان کرمان از کشف سوخت قاچاق تا دستگیری سارقان اماکن دولتی، سارقان مسلح و کشف خودرو قاچاق می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 12 September 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ یوسف سلیمانی اظهار کرد: در پی وقوع سرقت مسلحانه از چند منزل در سطح شهرستان بم، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات تخصصی و کار اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از هویت سارقان دست یافتند و موفق شدند ۲ سارق و یک مالخر مرتبط با آنان را در مخفیگاهشان واقع در یکی از نقاط حاشیه شهر بم دستگیر کنند.

سارقان مسلح در بم دستگیر شدند

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: این متهمان در بازجویی‌های انجام شده به ۶ فقره سرقت مسلحانه طلاجات و یک فقره سرقت مسلحانه کالای خانگی از یک باب مغازه اعتراف کردند که ارزش اموال سرقتی بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی بم بیان کرد: این سه متهم تحویل مراجع قضائی و دو همدست دیگر آنان نیز شناسایی شدند که پیگیری‌های لازم برای دستگیری آنان با جدیت ادامه دارد تا بتوانیم این اموال ارزشمند و سرمایه یک عمر کار و تلاش مال باختگان را به آنان بازگردانیم.

کشف ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق در شهرستان منوجان

سرهنگ حسن بژندیاظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی هنگام گشت زنی در محور فرعی منوجان به سمت قلعه گنج به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شده و ضمن هماهنگی قضایی خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو پنجاه هزار نخ سیگار قاچاق در چند مارک مختلف کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی منوجان در پایان گفت: قاچاق کالا از جهات گوناگون برای روند سالم امور اقتصادی کشور زیان‌بار است که مقابله با این معضل به ویژه در حوزه اقلام زیان بار دخانی اهمیتی دوچندان دارد.

حمل نافرجام ۴۶۸ کیلو حشیش با بیل مکانیکی

سردار ناصر فرشید در تشریح این خبر گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان که با انجام اقدامات اطلاعاتی دقیق از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر با یک دستگاه بیل مکانیکی از حوزه شهرستان رودبارجنوب مطلع شده بودند این مورد را به پلیس این شهرستان گزارش کردند.

وی افزود: در ادامه ماموران پلیس رودبارجنوب نیز طی ارتباط مستمری که با پلیس استان داشتند موفق شدند بیل مکانیکی مورد نظر را پس از حدود یک هفته تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی هنگام عبور از محور زهکلوت-رودبار متوقف و پس از انتقال این ماشین سنگین به نزدیکترین مقر انتظامی از قسمت‌های اندرونی آن ۴۶۸کیلو حشیش کشف کنند.

سردار فرشید با اشاره به دستگیری راننده بیل مکانیکی و همچنین غافلگیری صاحب اصلی این محموله توسط پلیس شهرستان ریگان در یکی از مناطق شرق استان بیان داشت: سوداگران مرگ برای حمل مواد خانمان‌سوز مخدر و گرفتار ساختن قشر جوان کشور عزیزمان به اعتیاد به هر ترفندی متوسل می‌شوند از این‌رو خانواده‌ها و عموم مردم و مسئولین نیز باید در کنار عملیات‌های مقابله‌ای پلیس به فرهنگ سازی و کاهش تقاضا نیز توجه بسیار جدی داشته باشند.

انهدام باند سرقت از اماکن دولتی و منازل در رفسنجان

سرهنگ اکبر نجفی در این خصوص گفت: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و در پی وقوع سرقت از یکی از اماکن دولتی و چند منزل در سطح شهرستان، ماموران پلیس آگاهی اعضای یک باند سرقت که متشکل از افرادی بومی و هم از اتباع بود را شناسایی کردند.

وی با اشاره به دستگیری ۵ متهم افزود: این افراد در تحقیقات به عمل آمده به یک سرقت از اماکن دولتی و ۳ فقره سرقت از منازل سطح شهرستان و همچنین فروش اموال سرقتی به ۲ مال‌خر اعتراف کردند که این مالخران هم در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند.

سرهنگ نجفی بیان کرد: این متهمان که در قالب یک باند اقدام به سرقت می‌کردند و دارای سابقه سرقت هم بودند پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

انهدام باند سارقان مسلح طلا و جواهرات در جیرفت

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی سرقت مسلحانه طلا و جواهرات از منزل یکی از روستاییان در اطراف شهر جیرفت، ماموران پلیس آگاهی به سرعت عازم محل و بررسی‌های خود را آغاز کردند.

وی افزود: در این راستا مأموران با بررسی صحنه وقوع جرم و جمع‌بندی سرنخ‌های جمع‌آوری شده هویت متهمان را شناسایی و در نهایت اعضاء این باند را در دو عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی جیرفت با اشاره به اعتراف متهمان به سرقت مسلحانه از این منزل روستایی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح جنگی نیز کشف و با تحویل آنان به مراجع قضایی از وقوع سرقت‌های بعدی این باند جلوگیری شد.

دستگیری عامل قدرت‌نمایی و ضرب و جرح شهروندان در کهنوج

سرهنگ علیرضا امیری گفت: در پی گزارش یک مورد درگیری و قدرت‌نمایی با سلاح سرد توسط یکی از اراذل و اوباش که منجر به ضرب و جرح عمدی دو نفر از شهروندان شده بود، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات تخصصی و شگرد‌های خاص پلیسی، محل اختفاء متهم که دارای سابقه شرارت و زندان و از اراذل و اوباش شناخته شده بود را شناسایی و طی هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کهنوج اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف ۱۸ دستگاه خودروی سواری حامل سوخت قاچاق در کرمان

سرهنگ مهدی پورامینایی در تشریح این خبر گفت: همزمان با ایام پایانی شهریورماه که با پایان مسافرت‌های تابستانی و افزایش تردد‌های جاده‌ای روبه‌رو هستیم طــرح‌های ضربتی مبارزه با عاملان حمل سوخت قاچاق نیز به‌منظور مقابله با خودرو‌های شــوتی و افزایش امنیت ترافیکی محور‌ها در دستور کار پلیس شهرستان کرمان قرار گرفته است.

وی افزود: در اجرای این طرح ماموران یگان امداد ضمن شناسایی و توقیف ۱۸ دستگاه خودروی شوتی حامل فرآورده‌های سوختی و یک مکان دپوی سوخت در ساختمانی متروکه در مجموع ۲۰ هزارو۶۷۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه ۱۸ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به ادامه پیگیری‌های پلیس برای شناسایی و دستگیری سایر عاملان دخیل در حمل غیر مجاز فرآورده‌های سوختی از عموم مردم نیز خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا و سوخت مراتب را به پلیس اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و افراد متخلف اقدام شود.

کشف ۱۹ کیلو شیشه در عملیات شبانه پلیس نرماشیر

سرهنگ رضا زیدآبادی در تشریح این خبر گفت: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال شبانه یک محموله مواد مخدر از شرق به مناطق مرکزی کشور مطلع و طی یک عملیات شبانه وارد عمل شدند.

وی افزود: در این راستا ماموران با استقرار در محور اصلی شهرستان یک دستگاه خودروی دنا که سرنشین آن با مشاهده ماموران قصد فرار داشت را متوقف و در بازرسی از آن ۱۹ کیلو و ۶۳۵ گرم شیشه کشف کردند.

فرمانده انتظامی نرماشیر با اشاره به دستگیری یک متهم و تحویل وی به مراجع قضائی بیان داشت: همانطور که سوداگران مرگ به خیال خام خود تردد‌های شبانه و مسیر‌های فرعی را برای انتقال مواد خانمان‌سوز مخدر در پیش می‌گیرند چشم‌های بیدار بسیاری هستند که تحرکات این افراد را رصد و همچون این عملیات شبانه سد راه آنان می‌شوند.

پایان تردد لکسوس قاچاق در خیابان‌های کرمان

سردار ناصر فرشید اظهار داشت: ماٌموران پلیس امنیت اقتصادی بر اساس اقدامات اطلاعاتی از تردد یک دستگاه لکسوس فاقد مدارک مثبته قانونی در سطح شهر کرمان مطلع و این خودرو را در یکی از نقاط شهر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مدارک ارائه شده از سوی راننده این خودرو مشخص شد این اسناد مربوط به خودرویی دیگر هستند از این‌رو خودروی لکسوس توقیف و راننده آن جهت تعیین تکلیف به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در ادامه این خودروی توقیفی که از سوی کارشناسان بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال تعیین قیمت شد به سازمان جمع آوری اموال تملیکی منتقل و به دور دور کردن‌های این خودروی فاقد مجوز در خیابان‌های شهر پایان داده شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار