معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تا ابتدای شهریور ماه امسال هزار و ۲۸۰ نفر در استان قزوین که مشمول ماده ۳ و ۴ طرح قانون جوانی جمعیت می‌شوند، ثبت نام کرده اند و این قطعه زمین‌ها بعد از پرداخت هزینه های آماده سازی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و ساخت و ساز به عهده خود فرد است.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰ 12 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، میرزاعلی احمدی در مراسم قرعه کشی واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالای شهر شال اظهار کرد: ۱۵ قطعه زمین به مساحت ۱۵۰ تا ۲۰۰ مترمربع به خانواده‌های مشمول طرح در شال تعلق گرفت.

وی افزود: تا ابتدای شهریور ماه امسال هزار و ۲۸۰ نفر در استان قزوین که مشمول ماده ۳ و ۴ طرح قانون جوانی جمعیت می‌شوند، ثبت نام کرده اند و این قطعه زمین‌ها بعد از پرداخت هزینه‌های آماده سازی در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و ساخت و ساز به عهده خود فرد است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص روند واگذاری زمین به خانوار‌های دارای سه فرزند و بیشتر، گفت: به استناد ماده ۴ قانون جوانی جمعیت به هر یک از متقاضیانی که فرزند سوم و بیشتر آن‌ها پس از تصویب قانون جوانی جمعیت متولد شده باشند یعنی فرزند سوم آن‌ها متولد ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد باشد یک قطعه زمین حداکثر تا ۲۰۰ متر مربع در شهر مورد تقاضا واگذار می‌شود.

این مسوول اضافه کرد: بابت بهای زمین مبلغی از متقاضیان دریافت نمی‌شود و زمین کاملا به صورت رایگان در اختیار آنان قرار میگیرد و مبلغی که گفته می‌شود صرفاً بابت هزینه آماده سازی اراضی می‌باشد.

احمدی بیان کرد: طبق آئین نامه اجرایی قانون جوانی جمعیت، سقف ریالی واگذاری اراضی حداکثر تا مبلغ یک میلیارد و صد و هفتاد میلیون تومان می‌باشد و چنانچه ارزش بهای زمین بیشتر از این مبلغ باشد متقاضی می‌تواند با تمایل خودش یا مازاد قیمت زمین که توسط کارشناس قوه قضائیه تعیین می‌شود را پرداخت کند یا در صورتی که تمایل و یا توان پرداخت مازاد آن را نداشته باشد قطعه مورد نظر به دو نفر از متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اذعان کرد: در قانون به صراحت آمده حداکثر ۲۰۰ متر مربع برابر ضوابط طرح تفصیلی به متقاضی واگذار شود، ولی در صورتی که قطعه کمتر و کوچکتر هم باشد قابل واگذاری است و در اینجا موضوع مورد اهمیت در واگذاری اراضی ارزش ریالی آن می‌باشد.

وی در رابطه با واگذاری زمین در شهرستان‌های استان نیز گفت: تاکنون در شهر‌های آبیک، تاکستان، اقبالیه، بوئین زهرا و شال تعدادی زمین واگذار شده و در سایر شهر‌ها هم در دست اقدام است و پس از اینکه اراضی در شهر‌ها تامین شود، واگذار خواهد شد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار