تابناک: مدیر جهاد کشاورزی فریدونشهر گفت: سالیانه از 19 هزار کلونی زنبور عسل در این شهرستان بیش از یکصد تن عسل تولید می شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷ 07 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علیرضا اصلانی افزود: از 19 هزار کلونی زنبور عسل موجود در شهرستان فریدونشهر 600 کلونی در مناطق پشتکوه و بصورت سنتی و قدیمی نگهداری می شود.

وی میانگین برداشت عسل از هر کلونی را پنج کیلوگرم اعلام کرد.

وی با اشاره به وجود 130 هزار هکتار مراتع خوب و سرشار از گونه های با ارزش دارویی و خوراکی در فریدونشهر، از ورود بیش از 40 هزار کلونی غیر بومی به مراتع شهرستان خبر داد.

وی افزود: از این تعداد 30 هزار کلونی دارای مجوز از طرف اتحادیه زنبورداران فریدونشهر هستند و در صدد شناسایی و صدور مجوز برای بقیه کلونی های غیر بومی هستیم.

اصلانی با اشاره به اینکه فریدونشهر در تولید عسل استان اصفهان رتبه هشتم را دارد، گفت: اتحادیه زنبورداران این شهرستان 250 عضو دارد که از این تعداد 140 زنبور دار فعال هستند و مابقی به دلیل پاره ای مشکلات فعالیت خود را متوقف کرده اند.

وی با بیان اینکه بیشتر زنبور داران غیر بومی از شهرستانهای خوانسار و نجف آباد از مراتع شهرستان فریدونشهر برای تولید عسل استفاده می کنند، گفت: عسل تولیدی این شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار است و همواره مرغوبیت آنها در آزمایشگاههای تخصصی سنجش می شود.

وی قیمت هر کیلو عسل مرغوب در فریدونشهر را بین 25 تا 27 هزار تومان اعلام کرد و گفت: عسلی که ساکاروز آن پایین تر از 3 درصد باشد عسل مرغوب محسوب می شود و عسلی که ساکاروز آن بالای 3 درصد باشد مرغوب نیست.

اصلانی درباره بیمه زنبورداران فریدونشهر نیز گفت: در اینخصوص مکاتبات لازم با سازمان جهادکشاورزی استان شده و بیمه زنبورداران فریدونشهر در دست بررسی است.

فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار