مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: از امروز کار خرید گوشت مرغ منجمد مازاد بر تولید و نیاز بازار در همه سویه‌ها از مرغداران در استان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴ 11 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی قربانی» اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام استان به قیمت هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان درب سردخانه و به صورت علی الحساب، از این آمادگی برخوردارست که گوشت مرغ منجمد مازاد بر تولید و نیاز بازار در این استان را از مرغداران خریداری کند.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ نژاد آرین به ازای هر کیلوگرم ۱۲ درصد بیشتر از مرغداران خریداری می شود، افزود: این شرکت وجوه ناشی از خرید را به صورت نقدی و یا تهاتر با نهاده های دامی به مرغداران پرداخت می کند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه ادامه داد: این شرکت از یک ماه گذشته آماده خرید مرغ مازاد مرغداران بود ولی به دلیل کشش خوب بازار بیشتر آنان ترجیح دادند تا تولیدات خود را روانه بازار مصرف کنند.

قربانی افزود: خرید و ذخیره سازی طبق ضوابط و مجوزهای ابلاغی بدون محدودیت زمانی و با هدف حمایت از تولید در هنگام اشباع بازار و ذخیره سازی برای مواقع و شرایط موردنیاز صورت گرفته و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون چهار تن از تولیدات مرغداران خریداری شده است یادآور شد: این شرکت آمادگی خرید مرغ منجمد مازاد برنیاز بازار را داشته و مرغداران برای انجام این امر با داشتن معرفی نامه از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه و مراجعه به اداره کل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه نسبت به انعقاد قرارداد و فروش تولید خود اقدام کنند.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت، نزدیک به ۶۰۰ مرغداری صنعتی گوشتی فعالیت می کند، که در ماه به طور میانگین نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در آنها صورت می گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار