مدیرعامل آبفای استان کرمان از پیشرفت ۳۵ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان خبر داد و گفت: آبرسانی به ۶۶۹ روستای استان تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶ 07 September 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های استان کرمان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح آبرسانی به ۶۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در برنامه است که تا پایان دولت سیزدهم آبرسانی به این روستا‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین آب روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از آب آشامیدنی سالم و پایدار، بیان کرد: طی یک سال اخیر آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان کرمان انجام شده و ۱۵۰ روستای استان نیز تا پایان امسال از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از پیشرفت ۳۵ درصدی این طرح در استان خبر داد و گفت: به منظور بهره‌مندی روستاییان از آب شرب با کیفیت و پایدار تا کنون ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و ۲۶۷ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که با جدیت در سطح استان در حال انجام بوده، توسعه و بازسازی شبکه آبرسانی در روستا‌ها است، افزود: در این راستا ۵۰ حلقه چاه حفر و تجهیز و ۲۷ مخزن با ظرفیت ۸۴۸۰ متر مکعب احداث شده است.

عبدیان در ادامه بیان داشت: به منظور بهره‌مندی روستاییان از آب شرب با کیفیت و پایدار، طی ۵ ماه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۷۹۵ متر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب در بخش روستایی بازسازی شده و ۳ هزار و ۴۳۵ متر از شبکه توزیع و خطوط انتقال آبرسانی توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه و اصلاح خطوط آبرسانی از اولویت‌های مستمر شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به شمار می‌رود، افزود: توسعه شبکه توزیع و خطوط انتقال آب شهرستان کرمان طی پنج ماهه نخست سال جاری نسبت با مدت مشابه سال گذشته در بخش شهری ۸۰ درصد، بازسازی ۲۷ درصد و در بخش روستایی بازسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال ۹۱ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۴۹ کیلومتر شبکه آبرسانی در شهرستان کرمان توسعه یافته و بازسازی شده است، گفت: از این میزان، ۲۰ هزار و ۹۱۴ متر توسعه شبکه و ۱۰ هزار و ۴۸۷ متر بازسازی شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آبرسانی آب شرب در بخش شهری شهرستان کرمان انجام شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار