مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد تشدید آلودگی هوا در پی وزش بادهای شدید و خیزش گردوخاک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 07 September 2023

به گزارش تابناک قزوین، یوسف شیخ الملوکی از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به وزش باد‌های شدید در روز‌های شنبه و یکشنبه آینده شاهد خیزش گردوخاک در عمده مناطق استان قزوین خواهیم بود که منجر به تشدید آلودگی هوا در شهرستان‌های صنعتی آبیک، البرز و قزوین می‌شود.

وی با اشاره به غلظت بیشتر گردوخاک در بخش‌های جنوبی و غربی استان قزوین اضافه کرد: مهمترین خطر فعالیت سامانه یادشده آلودگی هواست که می‌تواند در ابتدای هفته آینده برای گروه‌های حساس به ویژه بیماران تنفسی و قلبی مشکل‌ساز شود.

شیخ الملوکی ادامه داد: به همین خاطر طی روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آتی این دسته از بیماران در کنار افراد کهنسال و خردسال باید از خروج بی‌جهت از خانه خودداری کرده و میزان تردد در فضای باز و غیرمستقف را به حداقل ممکن برسانند.

عضو ستاد پیشگیری از بحران استان قزوین با اشاره به نقش خیزش گردوخاک و گردوغبار در کاهش میدان دید رانندگان و عابران پیاده گفت: بنابراین کاهش رانندگی به ویژه در مسیر‌های برون‌شهری به رانندگان و سایر افراد توصیه می‌شود تا مانع بروز تصادفات ناشی از کاهش میدان دید شود.

وی یادآور شد: در ضمن یکی از مخاطرات سامانه جوی یادشده احتمال آسیب دیدن سازه‌های سبک شهری و موقت است که در این زمینه شهرداری‌ها باید اقدامات پیشگیرانه انجام داده و سازه‌هایی مانند بنر فیکسچر و داربست را مستحکم‌تر کنند نا در مقابل فشار یاد تخریب نشوند.

به گزارش تسنیم، همچنین داده‌های سامانه پایش کیفی هوا مبین این است که هوای قزوین و الوند در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و با توجه به اینکه شاخص آلایندگی هوا در الوند ۱۴۰ و در قزوین ۱۲۸ پی پی ام است، هر ۲ شهر در یک قدمی وضعیت قرمز قرار دارند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار