مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: عزاداری مردم حسینی اردبیل در مسیر تاریخی و سنتی اردبیل از روز شنبه آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 15 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در نشست روسای هیئت‌های مذهبی و محلات ششگانه اردبیل اظهار کرد: با توجه به سابقه و دیرینه اجرای این مراسم و حضور دستجات عزاداری از محلات شش‌گانه امسال نیز تصمیم بر این است تا در مدت شش روز این آیین در مسیر تاریخی عزاداری اردبیلی‌ها به ویژه بازار انجام شده و شرکت‌کنندگان در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یارانش اعلام وفاداری کنند.

وی با بیان اینکه در عزاداری‌های ماه محرم اردبیل به کانون جوش و خروش حضور مردم در صحنه دفاع از حریم اهل بیت و راه عزتمندانه مکتب حسینی تبدیل می‌شود، افزود: حفظ و تقویت این روحیه در سال‌های اخیر به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان ابعادی متفاوت پیدا کرده و زمینه‌ای فراهم شده تا امکان بهره‌گیری از این شرایط و فضای به وجود آمده در حفظ عزاداری‌های سنتی همراه با معنویت خاص فراهم آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: فردا در دومین روز ماه محرم با همکاری تمام نهادها همایش شیرخوارگان حسینی و در هفته آینده نیز برنامه‌های مختلفی نظیر تجمعات «لبیک یا حسین» در شهرهای مختلف اردبیل و به همت دستجات عزاداری برگزار خواهد شد.

ستوده از تجمع عظیم اردبیلی‌ها در روز تاسوعا و عصر عاشورا خبر داد و گفت: در این آیین‌ها که امسال با نظم و انضباط بیشتری برگزار خواهد شد تلاش بر این است تا از طریق رسانه‌ها و مجموعه‌های خبری ابعاد حضور مردم حسینی در این آیین‌های تجدید بیعت با آرمان مکتب حسینی به نمایش گذاشته شده و همه دنیا به این مرام و اندیشه عزتمندانه پایبند بوده و به آن احترام بگذارند.

این مسئول بیان کرد: آنچه که در برنامه‌های امسال ماه محرم مورد تاکید است اهتمام دستجات و هیئت‌های عزاداری به برگزاری احکام شرعی به ویژه نماز و ادای اول وقت آن است که در این زمینه از هیئت‌ها و دستجات عزاداری خواسته شده تا در برگزاری نماز اول وقت در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار