مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: اصل بدهی مالیاتی شرکت «رضایت خودروی طراوت نوین» 420 میلیارد تومان و حدود 700 میلیارد تومان جریمه دارد که مجموع بدهی های آن به بیش از 1100 میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 04 September 2023

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از خبرگزاری فارس، عزیزالله عباسپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد، اظهار کرد: دریافت عادلانه مالیات از همه کسانی که درآمدی دارند و جلوگیری از فرار مالیاتی از مهمترین رویکرد‌های سازمان امور مالیاتی است و با توسعه دولت الکترونیک و غیرحضوری شدن خدمات تلاش شده از نگاه سلیقه‌ای در کار‌ها بشدت جلوگیری شود.

وی افزود: برای همراه شدن بیشتر مردم با امور مالیاتی بایستی با اطلاع رسانی شفاف و بموقع و روش‌های تاثیرگذار، بتوانیم مودیان را با نحوه مصرف مالیات‌ها آشنا کنیم، زیرا اعتقاد داریم در صورتی که مردم بدانند مالیات پرداختی آن‌ها در امور مهمی، چون بهداشت، سلامت، ورزش، عمران و آبادانی شهر‌ها و روستاها، پرداخت حقوق کارمندان، کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط و سلامت مردم هزینه می‌شود بدون تردید همراهی آن‌ها بیشتر خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی خوبی که صورت گرفته شاهد همراهی بسیار مطلوب صنوف و شرکت‌های حقیقی و افراد حقوقی بودیم که ما را یاری کردند تا ماموریت‌ها به خوبی انجام شود.

این مسوول اضافه کرد: رویکرد دیگر ما به قطعیت رساندن پرونده‌های مالیاتی است و تلاش می‌کنیم اگر حق کسی نادیده گرفته شده آن را اصلاح و احیا کنیم و حق شهروند بازگشت داده شود لذا روی تبصره ماده ۱۰۰ مانور زیادی داده می‌شود و مبنای کارمان اطلاعات سامانه هاست.

عباسپور بیان کرد: در سال گذشته ۷۸ هزار و ۵۰ مورد اظهارنامه مالیاتی و تبصره ۱۰۰ دریافت شد که ۱۹ هزار و ۳۴۰ مورد اظهارنامه و ۵۸ هزار و ۷۱۰ مورد فرم تبصره ۱۰۰ بود که با ۱۱۵ درصد رشد مواجه شدیم.

وی یادآور شد: مالیات ابرازی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴۲ میلیارد تومان و در سال قبل با پذیرش مالیات ابرازی ۵۲ هزار و ۱۹۱ مودی این میزان ۳۹۶ میلیارد تومان بود که رشد ۱۷۹ درصدی داشتیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اذعان کرد: با اطلاعات بارگزاری شده در سامانه و شفاف سازی کار‌ها اشخاص حقوقی ۵۳۸۳ مورد اظهارنامه به ارزش ۲۲۰۰ میلیارد تومان تسلیم کردند که نسبت به سال قبل ۱۰۱ درصد افزایش داشتیم.

این مسوول عنوان کرد: در راستای حمایت از تولید نرخ مالیات بر شرکت‌ها هفت واحد درصد کاهش یافت و از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد رسید که کار ارزشمندی در حمایت از تولیدکنندگان محسوب می‌شود.

عباسپور تصریح کرد: در واریز مالیات ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها نیز در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۹۶۲ میلیارد تومان و سال قبل ۲۰۶۳ میلیارد تومان به حساب این دستگاه‌ها واریز شد.

وی اظهار کرد: در پنج ماهه امسال ۱۲۴۶ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها واریز شد تا در امور عمرانی و سلامت و بهداشت و ورزش هزینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین بیان کرد: امسال سهم دهیاری‌ها ۳۱۸ میلیارد تومان، شهرداری‌ها مبلغ ۹۲۶ میلیارد تومان و عشایر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ورزش ۳۶ میلیارد تومان و بهداشت ۲۳۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

این مسوول ادامه داد: درآمد‌های مالیاتی استان در سال گذشته با رشد ۷۱ درصدی به ۷ هزار و ۶۸۶ میلیارد تومان رسید.

عباسپور گفت: پیش بینی مالیاتی چندماهه امسال ما ۳ هزار و ۹۷۸ میلیارد تومان بود که وصولی ما ۳ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان با تحقق ۹۵.۲ درصدی بوده که با رشد ۳۱ درصدی روبرو شدیم و رتبه هیجدهم کشور را کسب کردیم.

وی افزود: با راه اندازی سامانه سوت زنی و ارتباطات مردمی امسال ۱۵۰ مورد تماس داشتیم و در سامانه سوت زنی ۴۵۰ فقره شکایت ثبت شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اضافه کرد: در دو سال اخیر بیش از ۲۸ هزار مودی جدید مالیاتی شناسایی شده و برای ۱۱۸۰ مودی در راستای توسعه سامانه مودیان، کارپوشه ایجاد شده است.

عباسپور اذعان کرد: استرداد بیش از ۲۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مایلات ارزش افزوده به صادرکنندگان در سال گذشته و تولید اظهارنامه مالیاتی برآوردی مودیان فاقد اظهارنامه به ارزیش بیش از ۴۷۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی همچنین از احداث و خرید ساختمان‌های جدید امور مالیاتی در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: ساختمان جدید امور مالیاتی تاکستان با ۶۶۳ مترمربع مساحت و ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، ساختمان آبیک با دو هزار مترمربع و ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، افتتاح ساختمان مرکز مدیریت دادرسی مالیاتی با ۱۲۰۰ مترمربع و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه اقدام شده است.

این مسوول عنوان کرد: برای ادارات آبگرم و ضیاء آباد جهت سرممیزی درخواست داده ایم و در اقبالیه زمینی اختصاص یافته تا ساختمان جدیدی احداث شود و خدمت رسانی کیفی و مطلوب‌تر شود.

شرکت رضایت خودروی طراوت نوین بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد

عباسپور در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت یکی از شرکت‌های پیش فروش خودرو که اخیرا دچار مشکل شده است اظهارداشت: شرکت رضایت خودروی طراوت نوین از سال ۹۲ تا ۹۸ به صورت شخص حقیقی فعالیت می‌کرد و از سال ۹۹ به شرکت تبدیل شد و سالانه حدود شش میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده بود.

وی بیان کرد: پس از مشکلات ایجاد شده برای این شرکت پس از توقف پرداخت مالیات در سال‌های اخیر در حال حاضر اصل بدهی مالیاتی این شرکت ۴۲۰ میلیارد تومان و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان جریمه دارد که مجموع بدهی‌های آن به بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در خصوص میزان فرار مالیاتی هم یادآورشد: فرار مالیاتی فرایند پیچیده‌ای دارد و گاهی مواقع سال‌های بعد مشخص می‌شود لذا نمی‌توان آمار دقیقی از آن اعلام کرد، اما با راه اندازی سامانه‌های نوین و کسب اطلاعات از وضعیت درآمد و فروش گروه‌های مختلف و جابجایی وجه نقد و گردش حساب می‌توان به آمار واقعی دست یافت.

عباسپور در پایان از انتقال پرونده‌های بزرگ مالیاتی به استان هم خبرداد و گفت: در این راستا ۵۷ پرونده شناسایی شد که توانستیم ۱۹ پرونده را به استان منتقل کنیم و ۲۱ پرونده نیز در دست بررسی است و شش پرونده در مرحله صدور مجوز است و با ۱۱ فقره نیز موافقت نشده است.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار