مدیرگروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر، ۱۵ شهریور تا پایان آبان ماه را بهترین زمان برای تزریق این واکسن عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 03 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به شیوع هرساله بیماری آنفلوآنزا از اواخر شهریور گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، تزریق واکسن آنفلوآنزا برای برخی گروه‌ها توصیه می‌شود.

وی افزود: تزریق این واکسن تنها برای افراد در معرض خطر از جمله سالمندان بالای ۶۰ سال، مبتلایان بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران قلبی، دیابتی، بیماران سرطانی و نیز افرادی که به هر دلیل سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است، توصیه می‌شود.

شاه آبادی بهترین زمان برای تزریق این واکسن را ۱۵ شهریور تا اواخر آبان ماه اعلام کرد.

وی افزود: با تزریق واکسن حدود دو هفته طول می‌کشد تا ایمنی لازم در بدن ایجاد شود، بنابراین توصیه می‌شود گروه‌های در معرض خطر هرچه سریع‌تر برای تزریق این واکسن اقدام کنند.

شاه‌آبادی در ادامه با اشاره به استمرار کرونا در سطح جامعه، گفت: کرونا از بین نرفته، اما دیگر شدت همه‌گیری گذشته را ندارد و این احتمال وجود دارد که با بیماری آنفلوآنزا اشتباه گرفته شود.

وی افزود: علائم این دو بیماری تقریبا شبیه هم بوده و شامل کوفتگی بدن، سردرد، تب و لرز، بدن درد، گلودرد، سرفه و... است و تنها راه تشخیص این دو بیماری از طریق تست‌های آزمایشگاهی است.

شاه آبادی گفت: با توجه به تشابه علائم این دو بیماری، نیاز است افراد در صورت مشاهده علائم مشابه سرماخوردگی حتما رعایت نکات بهداشتی را داشته و از ماسک استفاده کرده و از سایر اعضای خانواده و جامعه فاصله بگیرند.

وی افزود: طول مدت بیماری در هر دو بیماری آنفلوآنزا و کرونا متغیر بوده و بسته به قدرت سیستم ایمنی بدن افراد است، بنابراین توصیه می‌شود تا زمان رفع کامل علائم افراد نکات بهداشتی مربوط به پیشگیری را رعایت کنند.

وی با تاکید بر لزوم تزریق واکسن کرونا برای افراد در معرض خطر هم گفت: طبق پروتکل جدید اعلام شده افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و یک سال از آخرین تزریق دُز واکسن آنها می‌گذرد، باید برای تزریق دُز جدید اقدام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار