رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از بررسی ظاهری تمامی زوار در ورودی مرز خسروی و نمونه‌گیری از افراد مشکوک و دارای علائم خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 02 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر ابراهیم شکیبا با اشاره به شروع طرح بهداشتی اربعین از ۲۷ مرداد، گفت: طی مدت اجرای طرح که تا ۱۸ شهریور ادامه دارد، ۱۲۰۹ نیروی بهداشتی در مرز خسروی به زوار خدمات رسانی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این نیروها به صورت شیفت بندی فعالیت داشته و روزانه ۱۷۵ نیرو برای خدمات رسانی به زوار پای کار هستند.

شکیبا گفت: علاوه بر اینها ۳۵۲ نیروی بهداشتی هم از کنگاور(ورودی استان کرمانشاه) تا مرز خسروی در مسیر تردد زوار فعالیت دارند.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به استقرار نیروهای بهداشتی در هشت نقطه مرز خسروی گفت: در این هشت نقطه که درمانگاه و کلینیک‌ها مستقر هستند، خدماتی بهداشتی و درمانی سطح یک شامل ویزیت پزشک، دندانپزشک و ماما، خدمات پرستاری مانند تزریق سرم و تعویض پانسمان، خدمات دارویی و غربالگری و شناسایی بیماری‌های واگیر مانند وبا و کرونا انجام می‌شوند.

وی افزود: تمامی زوار به لحاظ علائم ظاهری بررسی شده و چنانچه علائمی مانند سرماخوردگی، سرفه، حالت تهوع، تب، دل درد، عطسه و ... مشاهده شود، به پزشک ارجاع شده تا در صورت نیاز از آنها تست بیماری‌های مربوطه شامل کرونا، وبا و هاری گرفته شود.

شکیبا گفت: اگر حال عمومی بیمار مساعد باشد به مسیر خود ادامه داده، اما به دانشگاه علوم پزشکی استان مقصد اطلاع داده شده تا وضعیت بیماری او پیگیری شود، در غیراینصورت به مراکز درمانی جهت درمان و یا بستری ارجاع می‌شود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌ها و غربالگری‌های صورت گرفته خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری‌ها از جمله وبا در مرز خسروی نداشته‌ایم.

شکیبا به سایر فعالیت‌های نیروهای بهداشتی اشاره و تصریح کرد: علاوه بر اقدامات غربالگری، نیروهای بهداشتی بر فعالیت موکب‌های مستقر در مرز که توزیع غذای گرم دارند نیز نظارت می‌کنند.

وی افزود: همچنین بصورت روزانه نمونه‌برداری‌های متعددی از آبی که در اختیار زوار قرار می‌گیرد، انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار