مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد:
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری تراز تجاری استان یزد روند رو به رشدی داشته و به 61 میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 02 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد کاظم صادقیان ضمن تبریک هفته دولت به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت بازرگانی و توسعه تجارت از شهریور 1401 تا شهریور سال جاری پرداخت و اظهار کرد: استان یزد یک استان صنعتی است و ارتقای بهره‌وری، احیای واحدهای راکد، ‌مدیریت بازرگانی داخلی و توسعه بازارهای صادراتی از راهبردهای صنعت و معدن استان یزد است.

وی افزود: روند رو به رشد سهم صنعت و معدن در استان یزد باعث شد تا استراتژی‌های استان در حوزه صادرات را توسعه بازارهای صادراتی در نظر بگیریم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: در چهار ماهه نخست سال جاری تراز تجاری استان یزد روند رو به رشدی داشته و به 61 میلیون دلار رسید و تعداد 55 کارت بازرگانی صادر و 105 کارت بازرگانی تمدید شد که این آمار در سال گذشته صدور 257 و تمدید 375 کارت بازرگانی بوده است.
وی ادامه داد: ارزش صادارت استان در سال گذشته ۴۷۳ میلیون دلار با وزن ۳۲۵۶ هزار تن بوده که بیشتر مربوط به صنایع معدنی غیرفلزی، محصولات پایه نفتی و صنایع شیمیایی بوده است.
صادقیان بیشترین کشورهای هدف صادارت استان را شامل عراق، پاکستان، امارات، اندونزی،‌افغانستان، ترکیه و عمان عنوان کرد و گفت: در مقابل عمده کالاهای وارداتی استان شامل ماشین‌آلات صنعتی و مواد اولیه است که ارزش این بخش در سال گذشته ۲۵۵ میلیون دلار و به نظر وزنی ۱۲۸ هزار تن بوده است.
وی ادامه داد: ارزش صادرات استان یزد در چهارماهه نخست سال جاری 148 میلیون دلار به وزن 1022 هزار تن بوده که این آمار در بخش واردات 87 میلیون دلار ارزش کالاهای وارداتی به استان به وزن 36 هزار تن بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در پایان با اشاره به 10 کشور برتر مبدا واردات به استان در 4 ماه نخست سال جاری عنوان کرد: کشورهای ترکیه، چین، هلند، ایتالیا، امارات و هنگ‌کنگ سهم به‌سزایی در واردات استان یزد دارند و همانند سال گذشته عمده محصولات وارداتی به استان ماشین‌آلات صنعتی و مواد اولیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار