مدیراستانداردیزد خبرداد:
مدیرکل استاندارد استان یزد گفت:براساس گزارش های دریافتی، تشدید نظارت بر قطعات و لوازم یدکی خودرو در حال انجام است و برخی متخلفین در حوزه ی جعل تولید قطعات تقلبی انواع خودروایرانی نیز شناسایی شده اند و اقدامات قانونی انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸ 01 September 2023

دکتر حمید مطهری در بازدید مشترک از سطح شهر افزود: یک نمونه از این متخلفین در مکانی مخفی و غیر قانونی مبادرت به بازسازی و رنگ کاری دیسک و صفحه کلاچ خودروهای ایرانی در یکی از شهرستان های یزد نموده که توسط کارشناسان، بازرسان وحراست اداره استاندارد یزد با پشتیبانی و زحمات مامورین نیروی انتظامی استان شناسایی، متخلفین دستگیر و قطعات توسط اداره کل استاندارد استان یزد ضبط وضمن تشکیل پرونده به دادستانی شهرستان اشکذرارسال شد.
وی به خبرنگاران گفت:لنت صفحه کلاچ از اقلام 120 گانه قطعات مشمول استاندارد اجباری خودرو می باشدکه این متخلفین ومتقلبین، دیسک و صفحه کلاچ های مستعمل را از سطح شهر به قیمت کیلویی ۲۰ هزارتومان خریداری و اقدام به ظاهرسازی آنها و فروش چند میلیون تومانی به عنوان یدکی نوهمراه با جعل علامت استاندارد و جعل لوگوی استاندارد کرده بودندکه بادستورویژه دادستان شهرستان اشکذر و اداره کل استاندارد استان یزد مکان انها نیزپلمپ گردید.
این مسئول ادامه داد:دامنه تقلب و فریبکاری متخلفین درحدی است که ضمن بازی با جان مردم عزیز، از بسته بندی های نو، شیک و رنگی استفاده شده وحتی از برندهای خارجی معروف دنیا نیز سوء استفاده می نمودند.
مدیر کل استاندارداستان یزد خاطرنشان کرد: هموطنان و همشهریان عزیز، فریب ظاهر و بسته بندی شیک قطعات مشمول استاندارد اجباری و قطعاتی که با جان و مال مردم سر و کار دارد را نخورند، چرا که عمده اقلام دارای استاندارد اجباری، مستقیما با جان و امنیت و ایمنی مردم ارتباط دارندو فقط کالای با علامت استانداردی که کد ده رقمی درزیرآن علامت درج شده است را خریداری کنند که قابلیت استعلام پیامکی اعتبار پروانه استاندارد محصول و تولید کننده آنرا شفاف خواهد نمود و در غیر این صورت کالا تقلبی است.
مطهری درپایان سخنان خود ازمردم خواست: با ارسال کد ده رقمی پروانه استانداردکه زیر لوگوی استاندارددرج شده است به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت و استاندارد بودن کالا مطمئن شوند، ضمن این که هرگونه لوگوی استاندارد، بدون درج کد ده رقمی که قابلیت استعلام ندارد به معنای جعل می باشدواین اداره کل آماده دریافت تمامی گزارش های مردمی نیز می باشد.
شایان ذکر است، وی طی دستوری اعلام کرد، تمامی واحد هایی که به تولید کالا و اقلامی که با جان مردم ارتباط مستقیم دارند، باید نظارت و پیگیری بیشتری اعمال کنندچراکه در صورت مشاهده کوچکترین تخلف، بدون هیچ گونه چشم پوشی با واحد متخلف برخورد قاطع و قانونی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار