مدیر کل اقتصاد و دارایی یزد:
مدیرکل اقتصاد و دارایی یزد با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حمایت از تولید و اشتغال با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در قالب تبصره 18 قانون بودجه گفت: سال گذشته با جذب 1.5 برابر سهمیه استان، بیش از یک هزار و 140 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و 1100 واحد تولیدی استان در حوزه‌های مختلف از این تسهیلات بهره مند شدند.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸ 30 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد دهقان منشادی افزود: این تسهیلات در حوزه های صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی و دانش بنیان جذب شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تاکنون 62 شرکت سرمایه گذاری خارجی در استان به ثبت رسیده است گفت: در دولت سیزدهم 11 مجوز سرمایه گذاری خارجی صادر شده که سه مجوز آن مربوط به سالجاری است.
دهقان منشادی افزود: اغلب شرکت های به ثبت رسیده در حال فعالیت در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی هستند و تعدادی از آنها نیز در مراحل رسیدن به مرحله فعالیت های رسمی می باشند.
وی اظهار داشت: در دولت سیزدهم سرمایه گذاری شرکت های خارجی اغلب از کشورهای همسایه از جمله عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان و امارات متحده عربی می باشد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد از راه اندازی درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: همه فعالیت ها در این درگاه شفاف است و ضمن تسهیل در صدور مجوزها در واقع یک اطلس و اطلاعات کامل از حوزه کسب و کار تهیه شده است.
وی گفت: امکان رصد صدور مجوزها در این درگاه فراهم است و می‌توان در صورت بروز هرگونه مشکل، با پیگیری به موقع نسبت به رفع موانع برای صدور مجوزهای کسب و کار اقدام کرد
دهقان منشادی گفت: بیش‌ از ۹۰ درصد درخواست‌ها حوزه کسب و کار به موقع پاسخ داده می‌شود و علت تاخیر پاسخگویی ۱۰ درصد باقیمانده مشکلات سامانه‌ای و ارتباط بین سامانه دستگاه‌ها است که تلاش می‌شود هر چه سریعتر رفع گردد.
وی مولدسازی دارایی های مازاد دولت را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان برشمرد و گفت: در این راستا حدود 10 هزار ملک دولتی شناسایی و حدود 100 ملک مازاد آن، مازاد تشخیص داده شده است و برخی از آنها به مرحله مولدسازی رسیده است.
وی با اشاره به کمبود منابع دولتی برای تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی گفت: اگر بخواهیم با تخصیص اعتبارات فعلی و بدون لحاظ تورم محاسبه کنیم تکمیل انها ۳۰ سال زمان خواهد برد؛ لذا دولت برای تسریع در تکمیل این طرح ها دولت مولدسازی را یکی از راههای تامین مالی طرح را در دستور کار خود قرار داده است.
وی به هزینه‌های بالای نگهداری برخی از این اموال مازاد برای دولت، گفت: قطعاً مولدسازی این اموال علاوه بر کمک به تامین مالی طرح‌های معطل مانده در کشور می‌تواند بار مالی بزرگی را از دوش دولت جهت نگهداری از این اموال بردارد و از طرفی مشکلات سایر بخش ها نیز حل کند..
دهقان منشادی خاطرنشان کرد: تکمیل طرح های بزرگ و اثربخشی مانند انتقال آب از خلیج‌فارس به استان، طرح‌های حوزه بهداشت و درمان، مدرسه سازی در حوزه آموزش‌ و پرورش و توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان در طرح مولدسازی بیشتر مورد توجه و اهمیت استان است.
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان با بیان اینکه در جریان مولدسازی اموال مازاد ۹ فرایند طی می شود خاطرنشان کرد: فروش، اجاره و تهاتر املاک دولت با پیمانکاران و عرضه این اموال در بازار سرمایه مدنظر طرح مولدسازی دارایی های مازاد دولت می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار