مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: در دو سال دولت سیزدهم، تولید تخم‌مرغ در شهرستان گنبدکاووس با رشد ۳۱۳ درصدی از ۱۶ هزارتن به ۵۰ هزار تن در سال رسیده‌ است.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰ 30 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از فارس، عبدالملک آرخی اظهارکرد: اقدامات خوبی در حوزه جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس در دولت سیزدهم رخ داده و در اکثر بخش‌های مختلف شاهد رشد چندبرابری بودیم.

وی تصریح‌کرد: در دوسال دولت سیزدهم ظرفیت جوجه‌ریزی شهرستان با ۱۳۷ درصد رشد از ۵ میلیون قطعه در سال به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه در سال رسیده‌است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به افزایش تولید تخم‌مرغ در شهرستان خاطرنشان‌کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون در دولت سیزدهم در تولید تخم‌مرغ با رشد چشمگیری ۳۱۳ درصدی مواجه بودیم و توانستیم تولید تخم‌مرغ را از ۱۶ هزارتن در سال به ۵۰ هزارتن در سال افزایش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین ظرفیت مرغ تخم‌گذار ما از ۷۷۵ قطعه به ۳ میلیون و ۳۹۵ قطعه در سال افزایش داشته است و بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشتیم.

آرخی با بیان اینکه شرایط اقلیمی گنبدکاووس برای تولید محصولات گلخانه‌ای بسیار مطلوب است گفت: سطح احداث گلخانه‌های ما در بخش سبزی و صیفی‌جات از ۸۳ هزارو ۵۸۱ مترمربع با ۱۶۲ درصد رشد به ۱۳۵ هزارو ۱۱۴ مترمربع رسیده‌است.

وی بیان کرد: پروژه زهکشی زیر زمینی و رو باز سد بوستان و گلستان، تکمیل شبکه گلستان به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تاکنون ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: پروژه زهکشی اراضی، لایروبی کانال‌های زهکشی اراضی جنوب غربی گنبدکاووس به مساحت ۵۰۰ هکتار با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم آغاز شده و تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌است.



آبرسانی به ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در گنبدکاووسم

وی یادآورشد: عملیات «لایتینگ» یا کانال آبرسانی بتنی به طول ۱/۵ کیلومتر از اراضی شرکت تعاونی تولیدروستای «ساری‌بخش» و «یاسی‌تپه» به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال جهت آبرسانی به ۲۶۰ هکتار از اراضی این حوزه در حال اجرا است.

آرخی گفت: جاده بین مزارع به طول حدود یک کیلومتر در حوزه روستای «آق‌آباد» شهرستان با اعتبار ۷ میلیارد ریال احداث شد و کانال‌های زهکشی اراضی کشاورزی در روستای «گوزنی‌تپه» به طول هشت کیلومتر با اعتبار ۴ میلیارد ریال لایروبی شد.

وی بیان کرد: در هفته دولت ۱۲ پروژه و طرح اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار ۵۸۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۱ نفر در شهرستان گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ما از ۲/۵۳ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۳/۶۵ درصد در سال ۱۴۰۲ در دو سال دولت سیزدهم رسیده‌است که بیش از ۷۰ درصد رشد دارد.

برچسب ها: گنبدکاووس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار