مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه نیز با اشاره به اینکه تی.بی.ام جبهه‌غربی از ایستگاه شهیدحجازی حفاری را آغاز کرده و حدفاصل ایستگاه‌های خلجا و امام حسین (ع) قرار دارد که تا پایان امسال باید از ایستگاه امام حسین (ع) عبور کند، توضیح داد: درحال‌حاضر تمام شرکت‌های فعال خط 2 داخلی هستند، اما بخشی از ادوات و تجهیزات همچون تی.بی.ام ساخت آلمان و ناوگان، خارجی است. البته با یک شرکت داخلی قراردادی منعقد شده است تا تعدادی از قطعات را تولید و مونتاژ کند، اما اصل ناوگان و تجهیزات خارجی است.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳ 28 August 2023

به گفته سیدمحسن واعظی‌فر، ساخت مترو بسیار هزینه‌بر است چنانچه در دنیا دولت‌ها قطار شهری را با هزینه ۵۰ میلیون دلار به ازای هر کیلومتر می‌سازند اما مطابق برآوردها هزینه احداث خط 2 متروی اصفهان حدود ۴۰ میلیارد تومان در هر کیلومتر است.

او تأکید کرد: برای احداث خط یک مترو دولت به نسبت کمک‌های بیشتری داشت، اما در خط 2 باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، تاکنون روی بودجه دولتی زیاد حساب باز نکرده ایم و امیدواریم در قرارداد حدود ۶۰۰میلیون یورویی با شرکت مپنا و مکاتبات انجام شده، دولت کمک کند.

واعظی‌فر اضافه کرد: برای سازه و سیویل خط 2 مترو، طی سال جاری حدود 3 هزار و 700 میلیارد تومان توسط شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شده که کافی نیست و اعضای شورا متعهد شده اند که این میزان در اصلاح بودجه به حدود 5 هزار میلیارد تومان برسد.

در توضیح باید گفت که خط 2 مترو اصفهان از بخش شمال‌شرقی اصفهان و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) آغاز می‌شود و با عبور از خیابان‌های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین، به ایستگاه امام حسین (ع) می‌رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار